Alla inlägg under december 2009

Av gisela jansson - 31 december 2009 18:28

Nu är året slut och jag ska sumera lite i morgon när jag har tid, nu ska lagas mat och festas till.


Men jag tänkte skriva lite om hämd. Att vänta på att någon ska hämnas när man vet att någon vill hämnas är som att vänta på att ett kärt väldigt gammalt husdjur ska sjukna in och dö. Man är livrädd för det men man vet att det kommer och att man inte kommer undan. Den sortens väntan är så tung att när det väl händer är det mitt i sorgen en stor lättnad. Jag har blivit hämnad på nu. Det var ju på tiden men jag började tro att jag skulle slippa.


Jag har ändå vunnit striden. Hämden tog inte så hårt som han tänkt sig. Det kan nog bli rätt okej faktiskt. Bara det att det sved så illa att han måste hämnas fast han visste att jag har rätt, är min seger! Jag har trots allt vunnit striden, absolut! Där fick han den falske, arrogante och maktgalne. Han skulle se mig nu, jag är glad stark och upprorisk! Det är så skönt att veta att jag gjort allt rätt och han allt fel!


Efter tre års strid går jag nu stärkt in i nästa år och vet att han inte kan plåga mig mer! Han kommer inte åt mig och jag har bevisat att makt och rang på det personliga planet väger tyngst! Nystart lagom till nyår!  



Av gisela jansson - 29 december 2009 09:37

I morgon ska jag jobba igen men idag ska de slöas ordentligt! Det är hyfsat välstädat här och mellandagsrean är avklarad. Lily ska trimmas och akvarierna ska vattenbytas och jag ska kosta på mig en promenad tror jag.


Igår var jag och trängdes på stan. Hittade två par jeans som jag verkligen gillar, en T-shirt som ser ut som en Max Book målning, en svart halsduk och slå mig någon snälla slå mig hårt för naturligtvis köpte jag en röd hoodtröja, variation är inte min grej! Någon väska hittade jag ingen trots idogt letande. Av etiska skäl undviker jag skinn och päls och av estetiska skäl undviker jag fuskmaterial då återstår det att köpa en väska av tyg men det ska inte vara tygväskor nu utan bylsiga skinnväskor och ärligt talat tycker jag att de är skitfula!


Nej mys och gäsp på er nu ska jag fortsätta att äta frukost uppkrupen i soffhörnet och dagdröma om de kommande marsvinskullarna. Det sparkas ivrigt i magarna!

Av gisela jansson - 28 december 2009 09:34

Nu är det sådär igen är jag rädd. I mellandagarna skulle det komma en familj och titta på Kingsly och Mervolo. Vart tog de vägen? Det är inte många mellandagar kvar och de har inte hört av sig som vi sa. Jag blir så himla trött på det här! K-kullen föddes 2009-06-12 jag har ingen aning om hur många gånger dessa tre väldigt fina och trevliga bröder varit på väg att flytta men mina fingrar och tår räcker inte till för alla de "hem" jag varit i kontakt med för att försöka sälja dem. Det vilar en förbannelse över K-kullen så måste det vara!


Det enda jag kan göra nu är att bli lika hänsynslös i mitt marsvinsförsäljande som köparna är mot mig. Jag ska inte hålla på några djur överhuvudtaget utan handpenning i handen. De här väntetiderna medans folk funderar och sedan bara ljudlöst försvinner gör bara djuren jag ska sälja äldre och allt svårare att bli av med. Åh jag blir så trött på detta det är så mycket kraft som läggs på att sälja djur som jag skulle vilja lägga på dem på andra sätt. Blä!

Av gisela jansson - 27 december 2009 16:41

H och jag har varit ute på mellandagsrean och handlat oss varsin mus. Han fick en dyr spelmus och jag en liten budgetmus till min kära laptop. Så tvingade jag honom att köpa en jacka... men i morgon åker jag själv. Han hatar att handla kläder, verkligen.


Det är skönt att vara helt ledig jag är inte van vid det. Åh vad skönt det är! Fast diska måste jag och trimma Lily och mocka burarna i stora burskåpet och lite akvariefix men det är ingenting mot det brukar. Softellisoft från mig... jag kanske ska läsa lite bok nu!

Av gisela jansson - 26 december 2009 14:39

Usch det luktade inget vidare i lägenheten när vi kom hem. Sigrid hade skitit i hallen och burarna var omockade. Fy! Stökigt är det jag måste städa. Trist men sant. Nåja kattbajset är upp plockat och får jag bara städa det burskåpet som luktar blir väl det okej men dammsuga behöver jag också.  Såhär blir det när man jobbar lite mycket innan jul... Katterna har roat sig när vi var borta men några kulor hänger kvar i granen de flesta ligger dock på golvet. Svea far omkring och har tokryck hon jamar och busar. Glad att matte och husse är hemma igen.


Julen var rätt skön måste jag säga vi har bara latat oss och ätit. I går var vi och hälsade på min moster där vi också latade oss och åt och gick en härlig promenad. Jag har fått endel pengar och måste nog ut på stan och handla på mellandagsrean. Hatar det egentligen men både H och jag behöver massor av nya kläder och pylar. Men idag ska jag vara hemma och röja lite.


Nu ska jag läsa lite bloggar och slöa en stund sen måste jag nog trimma Lily innan jag tar itu med städandet.

Av gisela jansson - 24 december 2009 16:25

Vi valde Kalle Anka men jag somnade... oj då!

Trött!

Av gisela jansson - 23 december 2009 21:21

Nu har jag jobbat tio timmar i fyra dagar i sträck men fullt kundtryck. Tjoohoo jobbat klart! Faktiskt har jag orkat bra och det har mest varit roligt allt har funkat i det närmaste perfekt.


Nu kokar vi knäck och gör godis, klär julgranen, packar, mockar åt marsvinen och skriver blogg samtidigt. Det går inte att sätta sig ner då känner jag hur oändligt trött jag är, eller borde vara... vet inte riktigt då jag inte vågar känna efter. I morgon åker vi och firar jul hos mamma, hoppas hon pysslar om mig då.


God Jul!

Av gisela jansson - 20 december 2009 23:31

Åh nej vad fort det gick! Uffe var lös på golvet, jag skulle slänga in lite hö och kraftfoder till Elie, Jordan och Babinski och vips hade Uffe hoppat in till brudarna. Äh tänkte jag, jag fyller på konrkrosset i skålen och ställer in den innan jag fångar Uffe.  FÖRSENT! När jag vänder mig om med skålen i handen parar han Elie som står still och är brunstig. Men hallå va´snabba de var! Elie och Uffe är ju kanske en utmärkt matchning om det blir ungar och det går bra blir det säkert utmärkta små renavlade nonself black magpie men jag tycker att Elie är lite tjock och plufsig, pensionerad och inte helt i avelsform direkt, hm attans! Jag ska kanske vara glad att det inte var Babibski han parade för hon är ju på tok för ung.


Så fick jag dela på Krake och James det funkade inte. James är ordentligt biten i läppen och nosen och rädd så det är inte värt det. Lite konstigt eftersom det såg ut att funka först.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards