Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Om möblering och nytt marsvin, kanske.

Av gisela jansson - 27 juli 2010 10:00

Jag gillar att mölera om eller kanske jag ska säga jag gillade att mölera om. Förut gjorde jag om hemma flera gånger om året men nu var det säkert två år sedan jag flyttade något. Kanske beror det på att jag varit nöjd men också på att jag har två stora akvarium som inte är så lättflyttade och på att det är så trångt i lägenheten att det är svårt att få plats med möblerna på mer än ett smart sätt. Nu har jag i allafall kommit på att jag bara måste flytta min soffa. Jag och H bråkar om det bästa hörnet i soffan hela tiden men om vi flyttar den till väggen och ställer TVn mittemot blir båda hörnen bästa hörnet och vi borde slippa tjafset. Dessutom kommer det kattsöndertrasade armstödet att försvinna ur sikte in under en blombräda och det svårstädade området bakom soffan under fönstret kommer fram och slutar att samla smuts. Allt bråte som samlats där ska ner i källaren.


Så här långt är min plan jättebra men det finns problem med den. Det finns plötsligt en bokhylla eller ett akvarium för mycket i rummet. Akvariet måste stanna, innevånarna måste ha någonstans att bo men det ska flyttas. Nåja det är dax att göra rent detta ordentligt och ominreda i allafall så det ska jag passa på med men bokhyllorna... Nu har jag ändå kommit på hur det nog kommer att bli. Jag ska byta ut min ena bokhylla en ful lagerhylla som ska flyttas ner i ateljen där den verkligen behövs. Istället ska jag köpa en till Billy bokhylla 60cm bred i björk precis lika den som jag redan har och ställa båda vid sänggaveln. Då får akvariet och soffan hela väggen för sig själva och det kommer att bli så bra!


Problemet är det vanliga. Ingen bil att få hem nya bokhyllan i och det tar en hel dag att flytta ett akvarium på 110 l. Jag som vill göra allt NU!


Just nu i detta ögonblick är ett marsvin troligen på väg hem till oss. Jag är inte helt säker men troligen åker hon bil från Sundsvall just nu och kommer hit sen... Det är en nonself black/cream hona som jag hoppas ska ge oss lite harlequin färgade marsvin i framtiden, vi får se. Hon är så välkommen lilltjejen. Hoppas Elie, Jordan och Babinski kommer att vara snälla mot henne för det är med dem hon ska bo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards