Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Figurerad och ny oro

Av gisela jansson - 15 maj 2009 13:42

Vi promenerade hur långt som helst. Härligt. Så nu nu borde vi ju ha fått fina figurer... Det är så vackert ute den här tiden, vi såg massor av kungsängsliljor, får, hästar och hörde en nektergal som inte kunde klockan -de brukar ju annars sjunga på kvällen och väldigt tidigt på morgonen.


När jag kom hem med stora gräskassen ville inte Fenrir ha sitt gräs. Usch jag orkar inte med mer elände nu, lilla gubben. Efter att ha undersökt både buren och marsvinet misstänker jag förstoppning. Han fick en dos paraffinolja och nu sitter han och tuggar i sig sitt gräs men långsamt. Hoppas min diagnos var riktig och att min lilla plutt blir bra. Det är ju eländigt om han ska bli sjuk just nu när han fyller ett år på söndag man ska ju vara frisk på födelsedagen.

 
 
Sophie

Sophie

15 maj 2009 14:43

Håller tummarna för Fenrir!

Åh, just Hågadalen är något som jag saknar från Uppsala. Så himla vacker natur precis bakom husknuten! Helt fantastiskt egentligen, några sådana ängar och slätter finns inte i Gävle. :-(

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards