Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Mördar fönstret är fixat

Av gisela jansson - 19 maj 2009 12:10

Nu har hantverkarna varit här och fixat fönstren så nu ska de inte åka upp igen. Vi ska få nytt handtag till balkongdörren för det var "extremt utslitet" fick jag veta. Inte så konstigt när vi har hö och spån där ute och öppnar och stänger det x antal gånger om dagen.


Det var en mycket målinrikted fönsterlagande äldre man och en ung som istället inriktade sig på att intresserat studera marsvinen. Mina magpies var tuffa, Episkey (cream) var söt och de som jag kallade ungar tyckte han lite besviket var stora.


Nu är det en vecka sen Impedimenta dog. Jag tänkte att jag skulle skriva ett minnes inlägg om henne med bilder. Men jag orkar inte titta på Impen bilder än... Hon hade på sin korta tid här verkligen tagit sig en självklar plats och är nu så saknad, så saknad... Jag kan inte acceptera det som hänt...


I ateljen gör jag svampar. Har ingen aning om varför men det är ganska kul! De moelleras grovt men naturalistiskt och ska gjutas i betong och målas med min högblanka golvfärg. Undrar om man kan sätta i pigment i den färgen så den blir en aning mörkare? Hm...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards