Alla inlägg den 25 januari 2009

Av gisela jansson - 25 januari 2009 13:12


 

 Ibland vet man inte varför men vissa bilder griper tag i en på något sätt... Kanske är det Sigrids blick där bakom Sveabenen.

 

 Ja, vad ska man säga... Dolly liknar ingen annan.

 

 När marsvinen tigger mat hemma hos oss brukar vi säga att de gör en "pälsvägg". Det blir inga bra bilder på hela burskåpet/pälsväggen. Här närbild på Episkey i stora skåpet.

 

 Daniel och Griphook i lilla skåpet. Båda har ögon i verkligheten.

 

 Episkey vilar med sina nya små barn nio timmar gamla. Impedimenta närmast.

 

 Småbarnens första äventyr på golvet. Tur att mamma och mjölken var där och snälla pyssliga tant Poppy som hjälper till att byta blöja.

 

 Neville som hatar att bli upplyft och kramad kan inte få nog av "pannkli".

 

 finns det något ljuvligare än en vit katt tass?

 

 Jo... kanske...

 

 Småbarnen tränar gosning med husse Imperio närmast pussarna. De är till salu hint, hint...











Av gisela jansson - 25 januari 2009 08:33

Nu vill jag göra en ny undersökning då avslutas den gamla. Vilket resultat! Man kan inte annat än bli lycklig, marsvinet vann! De vann med en förkrossande majoritet. Jag gillar verkligen detta resultat marsvinet är en värdig vinnare.


Ja, ja jag vet att den här bloggen har en något nischad läsekrets ( det vet jag ännu mer nu). Jag vet också att den här undersökningen inte på något sätt är vetenskapligt utförd. Jag har nämligen undrat om det finns folk som har marsvin som sitt absoluta favoritdjur, det var faktiskt det jag ville ta reda på med undersökningen. Många älskar marsvin det har jag aldrig tvivlat på. Det känns som att marsvin är ett djur som ofta finns i hushåll där många andra djur finns. Marsvin dyrkas av äkta djurvänner. Äkta djurvänner tycker i regel om alla sorters djur, då blir det svårt att knipa första platsen för lilla marsvinet menar jag.


30 personer har röstat. Akvariefiskar, kanin(!), undulat, ko, får, gris, älg, ekorre, orm, mus, råtta och sköldpadda fick inga röster. Elefant, myror, igelkott och gerbil fick 3,3% kanske inte alla dessa var bara seriösa. De här vanliga stor favoriterna häst, katt och hund fick 13,3%. Så har vi det fantastiska marsvinet på 46,7%! Grattis marsvinet!


Resultatet på omröstningen kunde inte ha gjort mig gladare ändå röstade jag själv på katt. Det är ju rätt fånigt och kanske oetiskt att rangordna sin kärlek men på lek kan det vara roligt. Katt är ju hur man än vrider och vänder på det hela min favorit. Jag är uppfostrad att älska och dyrka katter så som de gjorde i det gamla egypten, det gillar mina katter. Men sen kan jag inte rangordna mer, på andra plats är det dött lopp mellan häst och marsvin. Sen är jag också larvigt svag för kor, möss, elefanter, kaniner och vissa hundar. Men jag är en äkta djurvän jag älskar alla djur helt enkelt.



Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards