Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Ginny

Av gisela jansson - 7 september 2010 09:22

Sagan är slut PET of the Year GP Chokladfabrikens "Hinkvinnar" Ginny finns inte mer. Tårarna rinner i hela ansiktet det är som insikten slog mig nu när jag var tvungen att tillslut berätta för världen att hon är borta.


Hon har dragits med återkommande urinvägsinfektioner senaste halvåret troligen har hon aldrig blivit helt bra ens de stunder då jag trott hon varit okej. Medans jag i slutet av förra veckan funderade på hur jag skulle kunna komma iväg utan bil till den expertveterinär som jag ville till blev Ginny sämre. Jag gav upp det men idag skulle hon ha varit på Ulltuna djursjukhus för röntgen, jag ville veta om hon hade grus i blåsan... men vi hann inte dit. I lördags förmiddag var hon märkbart sämre och buren luktade hemskt. På kvällen när jag kom hem från jobbet var hon nerkissad, slö och aptitlös. Vi pysslade med henne hela kvällen och natten tvättade henne och matade med Critical care men på söndagmorgonen dog hon.


Hon var så speciell Ginny inte bara för sin skönhet och den fantastiska utställningskarriär hon gjorde utan mest för att hon var den hon var. Hon var så cool i alla lägen så lugn och självsäker. Hon var sonens favorit sen den dag hon föddes. Jag kan inte med ord beskriva hur saknad hon är.        

 
 
Sophie

Sophie

7 september 2010 10:52

Usch då tråkigt att läsa Gisela. :-( Fina, söta, snälla Ginny! Jag kommer alltid att minnas henne som Hinkvinnar-Ginny, då var hon verkligen i högform. Sov sött Ginny, nu slipper du ha ont mer.

http://www.luneas.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

7 september 2010 19:23

Sitter här med tårar i ögonen, fina fina Hinkvinnar-Ginny :'(
Sov gott lilla vän.

http://abicos.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

7 september 2010 22:01

Nej :´( Jag beklagar verkligen Gisela, jättetråkigt!
Sov i ro vackra Ginny, hälsa alla där uppe! KRAM Gisela!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

7 september 2010 23:05

Så sorgligt. :( Känner med dig. Hon var en riktig skönhet! Sov gott, Ginny!
UVI och urinsten är verkligen hemska sjukdomar...

http://creation.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards