Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av gisela jansson - 16 augusti 2010 11:39

Lily den lilla rackaren brunstade igår. Jaja nu vet jag svaret på den stora frågan som upptagit mitt sinne... nej Lily är inte dräktig. Eller nu vet jag inte igen för jag satte henne med Elvar igår, så nu är hon parad med en annan hane. Riktigt surt är det för Uffe-Lily kullen var den jag sett mest fram emot.


Merope och Babinski växer och mår som de ska och om bara två veckor är deras kullar här. Spännande!


Ginnys diffusa sjukdomssymptom verkar vara urinvägsinfektion. Hon piper när hon kissar och luktar illa. Nu ger jag henne Bactrim och hon svarar på den behandlingen för hon går upp i vikt igen och stinker inte lika mycket längre. Jag känner inga stenar men är rädd att hon gått med det här så länge att njurarna skadats. Arg på mig själv är jag men jag trodde att det gått över. Stackars älskade Ginny. Hungrig är hon och hon äter bra. Det konstiga frustrerade gnagandet på huset har avtagit och hon går som sagt upp i vikt igen. Ginny bara måste bli bra hon är en sån härlig personlighet, en verklig storfavorit. Det kanske är så att hon har en ärftlig benägenhet att få urinvägsinfektion eftersom hennes mamma Poppy också strulat en massa med sånt, Ginnys dotter Dolly har klarat sig än så länge.


Så var det naturligtvis dax för hakbölder igen. Det är nog något återkommande som vi får leva med är jag rädd. Regulus började hans böld var pyttliten och är redan på väg bort. Däremot har Hinkepunk och Quidditch fått sig en rejäl dos klumpar under hakorna. Quidditch har även en på sidan strax bakom armbågen, den knölen var väldigt skrämmande innan vi insåg vad det var. Fy vad jag hatar dessa bölder även om de inte skrämmer mig eller är ett hot mot mina djurs liv är de mist sagt sjukt irriterande att de envisasas att dyka upp hela tiden. Vill inte ha ett böldutbrott nu när det ska komma bebisar.


Så har jag slagit till och beställt en pall med 15 spånbalar! Som en riktig bonde! De ska få stå i ladan vid stallet och kommer i lastbilen med hästarnas spån. Härligt är det att bara cykla ner till stallet (ca tre minuter) och hämta en bal istället för att åka ända till Granngården som dessutom ska flytta ännu längre bort, en sån tur tar 1,5 timme. Tid jag vinner tid!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards