Alla inlägg den 4 november 2011

Av gisela jansson - 4 november 2011 10:44

Åh vilket bök det är att sälja marsvin! Nintendo flyttar i morgon. Troll, Radeon, Lisa, Apple, Sapphire, Nvidia och Jordan är bokade. Asus och Enter är troligen bokade. Victor, James och Commondore är inte bokade. Detta är dagsläget men det kan ändra sig blixtsnabbt! Det är så många som ändrar sig hit och dit och slutar höra av sig att jag blir aldels matt... Nåja de ska få fina hem allehop och det står inte helt stilla.


I Zabinis mage sprattlar det gulligt av små tassar i Safaris mage känns inget än man den är väldigt kompakt och lite rund så jag hoppas att de finns något där inne också. Spännande!


I Luckybuckets mage finns det också något men inte en unge skulle jag tro... det var det jag trodde först. Det är en rejäl klump där inne. Inte bra. Troligen är det väl äggstockscystor med tanke på att hennes tuttar är lite svullna och skorviga men jag minns inte att de kunde kännas så här tydligt och avgränsat... Det känns inte kul men Lucky verkar må bra.


Victor min krånglis... Först var han liten mycket mindre än sina syskon när han föddes jag trodde inte han skulle klara sig men det gjorde han. Han är fortfarande liten men fin i kroppen. Sen blev han biten i ögat som krånglat med ärr som vuxit fel, hårstrån som retat ögat och otaliga ögoninflamationer. På det har han visat sig vara sjukt aggressiv mot andra hanar och dessutom bitit mig. Nej jag tänkte avliva honom det var för många tokigheter och han kunde ju inte sitta själv resten av livet och vara arg på alla och ha ont i ögat heller. När man har de planerna för ett djur fäster man sig inte så lätt vid det. Jag har knappt tagit i Victor för det blir ju lättast för mig så... Men nu sitter han med två unghanar utan problem och ögat då... nej det har inte krånglat sen i påskas nägonting... Allvarligt jag kan inte avliva ett djur som faktiskt är frisk och som kan uppföra sig mot andra om förutsättningarna är de rätta.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards