Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av gisela jansson - 8 augusti 2011 11:23

Meh... det bir nog verklighet detta. Otroligt! Flyget går den 16.e februari och vi landar vid Kilomanjaro där ska vo bo och åka på dagsturer och tittar på djuren man alltid velat se live på plats i några dagar. Sen flyger vi till Zanzibar och vad gör man där... softar på stranden... hoppas man kan snorkla bland fiskar och rev. Hur ser vattnet ut där? Det ska jag ta reda på. Kort men intensivt en tiodagars resa. Jag får nog lov att låna pengar trots att det är min skräck. H är lite osäker på om han vill... han är en hemmakille den... Han vill nog men är mån om sin roll som trulig tonåring.


Möte i morgon nu ska jag googla på Zanzibar...

Av gisela jansson - 8 augusti 2011 00:56

Jag har i snart två veckor varit marsvinsvakt år 21 långhår. Jättegulliga trevliga och det går bra. De flesta är lilac. Mycket inspirerande jag har länge funderat på att snickra ihop lite lilac magpie, jag skulle tro att det är jättesnyggt. Färgen lilac gör sig väldigt fint ihop med vitt och de röda ögonen är så vackra. Nu är jag så sugen! Måste ändå vänta lite för just nu har jag lite väl många djur för att börja med ett nytt projekt men nästa år kanske...


Jag och min mamma har alltid skulle jag tro babblat lite löst om att åka till Afrika och titta på djur. Nu har hon en kompis med samma dröm som är lite mer driftig. Plötsligt har M börjat planera. De vaga drömen kan bli verklighet. Fast har jag råd? Det verkar inte bli så blodigt dyrt som jag först trott och mamma bjuder H på resan... men ändå pengar har jag ju inga... Vi ska troligen ha ett möte på tisdag. Allvarligt jag hade ingen aning om att det kunde bli verklighet. Tanzania here we come!


Som vanligt velar jag fram och tillbaka när det gäller de dräktiga honorna. Är de eller är de inte dräktiga det är frågan?

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards