Alla inlägg den 8 december 2012

Av gisela jansson - 8 december 2012 11:56

Jag fullkomligt hatar att sälja äldre marsvin som jag haft ett tag. Antar att det är min allmänna inlärda och moraliskt inkända motvilja mot att låta djur flytta runt. Jag vill inte att några djur ska behöva byta hem varken mina eller andras och tidigare har jag alltid låtit alla som kommer in i mitt hem stanna på livstid. Är man uppfödare blir detta ett problem. När det gäller att sälja ungar och ungdjur som jag redan från början bestämt att de ska flytta har det inte varit så svårt men när det gäller äldre djur är mit säljmotstånd massivt. Speciellt honor är svåra att sälja dels för att de trots allt inte är så svåra att ha många av men också för att jag genomlevt och engagerat mig i deras dräktigheter man kommer dem så nära när man är med dem i den stora uppgiften.


Det är bättre när man kan låna ut djur. Nu har Luckybucket flyttat. Hon bor nu i en mycket marsvinsengagerad familj som jag kännt i evigheter. Bra folk som jag vet kan ta hand om Lucky. Lyckys nya kompis Kurry är 6,5 år och en pigg tant, hon miste för några dagar sedan sin syster och livskamrat. Meningen är att Lucky ska bo där och sällskapa så länge hennes sällskap behövs sen får hon komma tillbaka igen. En bra lösning tycker alla inblandade hoppas att Kurry och Lucky finner varandra. Ja en rolig detalj :-) läste här på bloggen på tidigare år och det var exakt ett år sedan som Lucky flyttade in i tantburen så hon bodde där på dagen ett år coolt va?!


Nu flyttade jag genast in Merope i tantburen nu när gruppen ändå är i oblns så får hon glida in på Luckys plats direkt. Knappt ett pip har hörts de är så trevliga mina tanter.


Tyvärr är jag väldigt orolig för en av tanterna. Episkey rör sig jättekonstigt. I förrgår lyfte hon ett framben sen blev det liksom bra igen och nu vet jag inte riktigt vad hon gjorde när hon skulle gå det såg allmänt skuttigt ut med bakkroppen istället. Skumt. Hon verkar ha ont i kroppen men jag hittar inte var. Äter gör hon som vanligt och ser inte ut att ligga och pinas men hon har ont när hon rör sig. Det har varit ett par dagar bara så fortfarande hoppas jag att hon kan ha sträckt sig eller något. Hon är ingen ungdom strax fem och self inbillar mig att de är kortlivade så jag är orolig.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards