Alla inlägg den 27 februari 2012

Av gisela jansson - 27 februari 2012 09:49

Många djur såg vi. Jag börjar presentera det djur vi såg flest av. Zebror, massor av zebror överallt. En eftermiddag åkte vi runt i migrationen gnuer och zebror i fantasiantal. Älskar zebror. Vackra och lite busiga var de. Fölen lekte och och for runt med varandra och hingstarna blev ibland lite griniga på varandra de blev en del kul uppvisningar.

   

När de skulle dricka vatten var det nervöst minst sagt. Alla var på helspänn och det räckte med att en flippade ur så rusade alla upp ur vattnet i full sken. Så höll de på en stund upp och ner. Krokodilskräck skulle jag tro. Vi såg också ryggen på en krokodil i en pöl precis intill denna så oron var nog befogad.  

Häftigast av alla zebrorna var denna. Ett vuxet sto med ett föl vid sin sida. En zebra färgar ut vid 4-5 års ålder först då är ränderna helt svarta. Den här var choklad eller sepia kanske. Hur läcker som helst. Serengetis blondin. Vi såg också en zebra med inga ränder på ryggen skäckzebra men den ville inte visa sin sida när jag hade kameran beredd.

   

Den här stackaren hittade vi också i myllret. Undrar vad som gått fel här? Annars såg den både frisk och vuxen ut.

 


Ett litet annat tips är att mina inlägg från förra året. Uppfödaransvar del 1 och 2.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards