Alla inlägg den 12 maj 2012

Äh

Av gisela jansson - 12 maj 2012 08:59

Jag har fotat kullen men kan inte lägga upp bilder på sidan. Tokigt hoppas det funkar snart igen för de är söta!

Av gisela jansson - 12 maj 2012 07:51

I natt vaknade jag av att Zabini födde barn. Jag är så inriktad på att uppfatta tecken på förlossningar när det är dax att jag vaknar om honorna ger ljud ifrån sig det är inte första gången. Hon fick fyra stora ungar i snabb takt sen började hon äta moderkakor så jag gick och lade mig. Jag trodde verklgen att moderkakorna alltid kommer sist men kanske inte eller så missade jag helt enkelt att se en av ungarna födas för i morse var det fem bäbisar! Alla mår bra och de är riktigt stora och ståtliga. Magen var ju extremt stor den största jag sett helt klart. Det var inte extremt många ungar bara rejält många men de är stora det känns jätteskönt. Fyra honor och en hane det ni! Två av dem är riktigt bra rasmässigt också så nu drabbades jag av ett lyxproblem vem ska jag välja? Det enda som är tråkigt är att tre av harlequinungarna har vitt i teckningen inte så bra kanske.


Hane, nonself black harlequin 87g med vitt på några tassar. Kullens enda kille.

Hona, nonself black harlequin 80g. Jättefin! Utställningsbar tecknig. Keeper?

Hona, nonself black magpie 73g. Kullens enda magpie och rutig som tusan! Keeper?

Hona, nonself black harlequin med rätt mycket vitt i teckningen 72g. Ingen dålig vikt med tanke på att hon är minst av fem!

Hona, nonself black harlequin med lite vitt på några tassar 87g. Bonusungen som jag missade i natt. Hennes ansiktsteckning är nästan kusligt lik morbror Bills.


Livet känns lite bättre nu när ungarna är ute välbehållna och Zabini mår bra. Dessutom läcker inte mitt akvarium, det var pumpen som var felriktad och pustade upp vatten på bakgrunden som sipprade ut på utsidan. Safari har inte fått sina små än men hon ser väldigt pigg och hungrig ut så jag hoppas det kommer att gå lika bra som jag tror. Allt detta känns bra men det värsta eländet återstår. Nougat mår inte bra och nu har han knappt ätit själv på en vecka det börjar ta på honom jag tror inte detta kommer att gå bra...


Bilder på bäbisarna kommer när jag fotat och jag hoppas att det går att lägga in bilder på sidan nu det  gick inte i går.



Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards