Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Jag är så klen och svag

Av gisela jansson - 26 januari 2013 11:07

Nu skulle jag vilja bli frisk. Känner mig fortfarande så eländig. Hostan är envis och evig speciellt på nätterna och igår när jag skulle åka tunnelbana och tåg... kände jag mig hemskt jobbig. Snorig är jag också men det värsta är att jag känner mig så klen och orkeslös. I går fick jag lov att ta mig till Stockholm för att Eliot skulle kunna få komma hem till sin matte i Skåne. Jag lämnade honom för vidare transport på Centralen. Tänkte jag skulle passa på att titta på konst men insåg att jag inte orkade. Det var vernissage på Liljewalchs vårsalong igår men det fanns inte en chans att jag skulle orka med att trängas i folkmyllret där i mitt risiga tillstånd. Däremot vägrar jag att åka ända till Stockholm utan att uträtta mer än ett marsvinsöverlämnande på centralen så jag tog en sväng till Akvarielgret i Bromma för att jag älskar butiken och för att jag behövde lite fiskar. Hittade det jag sökte fyra snygga guppyhanar med rätt färgskala, fyra trådfensregnbågar att öka ut min stim med, en snygg pinne och en påse fiskmat. Härligt att gå där i bubblet och titta fisk. Underbart och insporerande. Men nu är jag helt slut gårdagen tog knäcken på mig.


Trots tröttheten ska jag nog försöka dammsuga, diska, vattenbyta, fota marsvinsungar och förhoppningsvis ta emot marsvinsköpare idag.


Caps och Calle parade sig i morse. Då väntar vi bara på Bill och Cruella och på Alastor och Eulalia. Och jag tror verkligen att Troja är dräktig, äntligen. I Ynks mage sparkas det gemytligt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards