Alla inlägg den 9 december 2013

Av gisela jansson - 9 december 2013 08:21

Älskade Space har somnat in. Bara två år blev han och det känns minst sagt orättvist. Han fick en infektion lunginflamation helt enkelt. Först tyckte jag inte det såg så farligt ut han åt bra och tappade inte i vikt det enda som märktes var att han andades tungt. Vetrerinären gav honom bactrim som han skulle äta i 20 dagar. Det gick inte helt bort även om det såg bättre ut ett tag men plötsligt såg han så mycket sämre ut. I går morse ville han inte ha frukost så jag mtade men när jag kom hem från jobbet i går låg han död. Vet inte om det fanns något bakomliggande problem men inget som jag märkt av innan han blen sjuk var han pigg och glad och fin i kroppen. Konstigt och väldigt tråkigt.


Space var min första och hittills enda championhane. Han gillade inte att trimma pälsen men det blev ju bra ändå. Han var marsvinet som bets inte hårt men det var hans grej. Charmig och envis till tusen. Nu saknad.    

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards