Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Vi får se om det blir en städ dag i dag

Av gisela jansson - 5 januari 2009 09:05

Låne hanen Grant verkar ha funnit sig väl tillrätta och verkar vara nöjd med både maten och bur sällskapet. Han gillade att springa runt på golvet och kolla alla marsvinslukter där, det verkade han vara van vid (glömde att fråga om det). Mig är han fortfarande lite osäker på men vi blir nog snart polare. Jag tänker ta upp honom och gosa lite idag det brukar hjälpa.


Är ledig från stormarknaden i dag. Skönt för jag vill inte gå ut när det är så här kallt, det var riktigt otäckt igår men jag måste ut lite och köpa mat. Någon vilodag blir det nog inte, någon måste ju städa den här äckliga lägenheten. Sonens rum måste saneras, ja det är rätt ord men det får han göra själv även om han behöver någon som piskar på honom. Jättedisken ska diskas, den torra tvätten ska in i skåpen, golven ska inte bara dammsugas utan även moppas, allt ska dammas och minst två akvarier ska vattenbytas sen när det blir kväll måste jag städa de fem små burarna. Men fy vad mycket det blev... öh... kanske moppningen kan vänta...

 
 
Ingen bild

calle

6 januari 2009 16:19

hur e läget?

jag vill se alternativet IGELKORRE i vänstra spaltet! Kommer förbi snart. Ha´ jag snackade brevid ang matbutiker på blogget mitt!

 
Gisela

Gisela

7 januari 2009 18:04

Nej... igelkorre tänkte jag inte på men jag funderade på äckelkott och äckelkorre.

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards