Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Skruttgrisar

Av gisela jansson - 19 januari 2009 10:32

Jag har ju glömt att berätta hur det går för mina "skruttgrisar". Det visade sig att jag inte hade riktigt tillräckligt med bactrim för två kurer men nästan. Det är svårt att säga om Poppy blivit bra eller inte eftersom hon ju aldrig verkade sjuk. Hon kissar inte blod mer och kisset luktar inte fränt längre så hon är nog bra hoppas jag. Pigg, uppmärksam (matvraket Poppy är alltid först vid burkanten och tigger) och gosig som vanligt är hon.


Den där jättesvullnaden på Arthurs tass gick snabbt ner när han fick medicin. Men hans tassar är inte helt bra båda framtassarna är ju lite svullna. jag får fortsätta att smörja dem så det inte blir det minsta sår eller torrspricka för då är det stekt igen. Jag tror att han har någon sorts kronisk inflammation i sina sneda tassar. Frågan är om han har ont. Det är inte okej om han har ständig värk i tassarna men han visar inget sådant. Det borde ju vara så att det gör ont eftersom de är svullna och då borde jag ju ta bort honom... men jag vill inte och kan inte, om jag inte är säker på att han mår dåligt... gaah! Jag ska nog låta veterinären titta på dem.


Tiana då... ja hon gör mig bara förvirrad. Jag tror hon mår bra nu inga tecken på urinvägs infektion märks just nu. Magen har inte bråkat mycket på sista tiden, lite lös ibland men ingen kollaps. Försöker klura ut om det är något hon inte tål att äta men blir inte klok på det alls. Hon är ett otroligt passivt marsvin, rör sig aldrig i onödan. Jag har faktiskt lite svårt att avgöra om det bara är hennes personlighet eller om hon inte mår bra. Knasgris.


Om jag nu känner mig osäker på Arthurs och Tianas hälsa (Poppy har jag friskförklarat). Så kan jag ju trösta mig med att de andra 19 grisarna verkar friska och kaninen och katterna med. Även om någon av katterna hade kräkts på mattan i natt, varför alltid på mattan?

 
 
Ingrid

Ingrid

19 januari 2009 18:42

Det står i kattlagen att det är förbjudet att kräkas på annan plats än på mattor;) Här låg det en halvsmält mus på mattan härromdagen. Uäck!

http://ivrigs.blogspot.com

 
Gisela

Gisela

19 januari 2009 19:38

Jaha, jag trodde det där med kattlagen var något mina katter hittat på för att få som de ville... Hej Ingrid! Grattis till bäbis pojken! Synd att inte båda fick leva.

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards