Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av gisela jansson - 16 oktober 2009 21:57

Då har jag sett Idol trevligt. Mariette, Erik och Reza var bäst som vanligt någon av de tre borde väl vinna kan man väl tycka. Ja jag hade laddat och längtat efter programmet och så var det bara trevligt inte jättekul... äh.


I morgon ska Luna och Minerva flytta. Lycka till små sötflickor! Jag vet att de kommer att få det så bra, jag är jättenöjd med att de kommer till just C och S! Vi ska ju byta lite så Babinski kommer att flytta in här! Så spännande att få ett nytt marsvin i morgon! Hon är dotter till Chokladfabriken´s Imperio han är ju född här, Episkey och Nougat är hans föräldrar. Hon är 25% chocolate magpie 25% self cream och 50% solid agouti hon är nonself black/golden. Vi får se om hon kan bidra med något spännande det behövs lite nytt blod här. Hon är så välkommen. Hoppas det kommer att gå bra att sätta ihop henne med brudarna i vindsvåningen.

Av gisela jansson - 16 oktober 2009 08:44

Sitter här och lyssnar till ett underbart ljud. Marsvinen äter frukost de äter morot och vitkål och de knapras och tuggas i var bur. Det är nästan ännu härligare att lyssna på dem när de fått sitt kvällshö det är ett sånt lungt och lyckligt ljud när marsvin äter hö. Förut när jag ofta hade stalltjänst stannade jag alltid upp och lyssnade en stund på hästarna när de tuggade sin mat. Det är ett skönt och meditativt ljud och en stark kontrast mot det där mycket stressiga dunsande och snurrande ljudet hästar gör precis innan maten. Det är samma sak med marsvinen hungriga kören och burskrammlandet tystnar och ersätts av det lugna malandet. Så enkelt och skönt livet kan vara man vill något väldigt mycket och så får man det och allt blir bra...


Jag sitter här och tuggar själv med i lugn och ro. Det är så härligt att slippa gå upp i ottan och cykla iväg i mörkret för att jobba en lång dag på stormarknaden nu är jag ledig därifrån i nästan en vecka. Det betyder naturligtvis inte att jag bara kan slappa men jag kan styra över min tid själv och det är så skönt. Nej denna dag kommer att fyllas med en massa akviviteter det ska dammsugas, tvättskiljas, marsvinstrimmas men framför allt måste jag jobba i ateljen, hemside pysslet tror jag att jag får ta tag i i helgen. Och ikväll är det Idol!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards