Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av gisela jansson - 18 oktober 2009 09:28

Hon verkar ha ett fantastiskt temperament vårt nya marsvin. Inga problem alls att hitta sin plats i flocken, jag har inte hört något bråk från buren öht. Hon och Jordan verkar ha blivit bästisar redan. Hon var även lugn och trygg med oss när vi nu på morgonen hade henne uppe i soffan. Nu kommer hon ju från ett hem där marsvinen får mycket uppmärksamhet och hon är van att bo i stor flock, det är ju två faktorer som enligt mig bygger marsvin med bra egenskaper.


Jag tycker att marsvinspäls när den är som bäst ska vara blank, mjuk, kort, jämn och tät då blir jag lycklig. Babinskis päls gör mig lycklig! Hennes teckning är också fin hon är riktigt rutig, fast i svart och golden då... men vi kan nog göra något av detta skulle jag tro. Öronen är lite lätta men hon är så ung att de borde lägga sig bättre med tiden. Typen nja... nej hon har rätt långt och smalt huvud, hela hon är rätt lång och smal... nåja man kan inte få allt. helhetsintrycket är ändå väldigt positivt och hon är så välkommen!


Igår letade jag upp och valde ut bilder på alla födda kullar och la in i den berömda mappen till den blivande hemsidan. Idag ska jag studiofotografera marsvinen och lägga in bilderna i mappen. Två bilder på varje djur måste det bli när det är en tecknad variant... puh! Sån tur är så har jag bilder på ganska många av djuren redan men alla ungdjuren saknas och jag vet inte hur många av de andra bilderna som duger. Jag har ett jättejobb framför mig idag...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards