Alla inlägg den 6 december 2009

Av gisela jansson - 6 december 2009 08:04

Börjar inte jobba förns tolv ändå är jag uppe i mörkret en söndagsmorgon. Sonen skulle upp och tävla idag och han har precis åkt. Han får frukost av sin far på plats det är tur för äta tidigt på morgonen kan han inte, han är värre än mig på det faktiskt. Han ska simma rygg, crawl och meddly idag hoppas det går bra. Lycka till lilla Rosengrisen!


Gah! Vad jag funderar på det här att sälja djur! Är tacksam mot sonen som ropade stopp på Urvon och Luckybucket jag vill ju inte heller sälja dem. Luckybucket min lilla plutta hon blir väl kvar då men jag tycker lika mycket om Hepziba. Jag borde sälja båda men det gör mindre ont om det bara blir en, tror jag, så kanske ska jag sälja Hepzan fast jag har inte bestämt mig vill ju inte. Urvon har han helt rätt om inte kan vi sälja Urvon! Vad fick jag det ifrån! Jo jag tänkte att om någon ville ha Kinross och Urvon båda två eftersom de är kompisar så kunde de flytta tillsammans och kanske ja... men det är rätt lugnt vem vill köpa en farbror på 3½ år och hans blinda kompis? Det är det väl ingen som gör så det är väl lugnt kanske...? Fenrir är till salu iallafall det är onödigt att han inte ska vara det när vi vill sälja honom. Jag ska ge honom en chans till att visa att han kan uppföra sig socialt, han har inte provat att bo med EN yngre hane tidigare det kan ju gå ju.


Krake och Klonken bråkar fortfarande inte så att de slåss så mycket men de är på varandra och småbiter då och då. Det blir stresigt för dem jag borde dela dem men då får de sitta själva och det är inte säkert att det blir bättre. Intressant är att deras vikter har planat ut man ser när man sätter dem på vågen att de inte mår tusenbra. Deras kullbror Kingsly som bor i största harmoni med den yngre Mervolo väger nu över kilot och blomstrar verkligen, vilken petkropp han har! James som bor med sin stora kärlek Alecto är lika underbart perfekt i kroppen och lyckig han! Medans Klonken och Krake som stressar varandra är smala och har sårskorpor på sig. De ska nog inte säljas tillsammans de mår nog bättre med en yngre kompis.


Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards