Alla inlägg den 3 februari 2009

Av gisela jansson - 3 februari 2009 19:33

Jag är så trött. Sonen har ont i halsen så det kanske är dax för mig med igen, vad vet jag. Hela dagen har det varit fredag i min värld, varför då? Jag vet ju att det är tisdag.


De hade tömt mitt skåp på jobbet men det var mest komiskt. Vår nya matchef J stod där och väntade på mig med en packe skimmrande nya arbetskläder i famnen hon såg ut som någon sorts hotellvärdinna. Jag hade inget av värde i skåpet utom mina slitna truckskor som var så sköna. Det var sorgligt. Det enda som de hunnit slänga var just skorna. Säckarna efter skåptömningen gav om man så ville en otrevlig historisk bismak. Kläder i säckar, knivar i påsar och pennor i andra och papper i säckar. Det var inte bara jag som kom att tänka på de sorterade resterna efter offren i koncentrationslägren...


Nu var det inte så att jag fick sparken. Skåptömningen var ett misstag och felet var mitt eget. Jag hade glömt att lämna in en lapp, så kan det gå då. Det var ju på tiden att få det gamla skåpet städat... Det enda som är tråkigt är att jag fått skavsår av mina nya truckskor och som redan nämt saknar mina gamla. 

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards