Alla inlägg den 9 februari 2009

Av gisela jansson - 9 februari 2009 18:10

Ibland tycker jag att jag bara har "fula djur" och att ingen platsar på utställningarna. Då känns det som att det inte är någon idé att åka. Lite sant är det, jag kommer inte att få med mig någon rosett hem det vet jag ju. Jag har valt fel ras om det är rosetterna jag är ute efter. Det kändes tråkigt att tänka så när jag samtidigt var sugen att åka till Valbo. 


 Det är kul med utställning så nu har jag klurat ihop ett team ändå. Valbo here we come!


Hepziba i ras junior, trots tveksam teckning, för högt ansatta öron och kanske, jag blir inte klok på det, är hon zobel... okej hon är ingen stjärna men som jag tidigare nämt i bloggen är hon en väldigt speciell och trevlig liten gris. Och jag kan kanske få hjälp med färgbestämningen, Jag tror hon är en dålig svart men är inte säker.


Ginny i pet, hom har fått fantastiska poäng tidigare men inget silver ändå konkurrensen i hennes klass har alltid varit mördande. Nu då, den här gången det vore så kul...


Nougat i både ras och pet. Han är ställd som junior i värsta slyngelåldern, då var han ful jag såg det själv. Det gick inte bra. Nu är han maffig och vuxen. Ett riktigt muskelpaket och så fin i kroppen! Fortfarande är ju teckningen tveksam och färgen blek. Men det borde gå bättre nu och om jag förstått vad pet går ut på, borde det gå riktigt bra där!


Grant i ras. Jag har lovat A att ställa honom. Han jagar ju ett cert, ett kvar sen blir han champion. Det hjälper jag ju gärna till med. Han är fin men inte min.


Till Kallhäll ska jag ju, det är sen länge bestämt. Grant ska ställas där och hämtas hem av sin matte. Nougat, Episkey, Impedimenta och Ginny tror jag ska med dit också. 

Av gisela jansson - 9 februari 2009 09:11

Jag undrar ibland varför jag köper så många skinnmöss och andra dyra leksaker till mina katter? Lite leker Svea med dem, det gör hon ju. Men det är precis lika kul att leka men en penna eller en papperstuss, ja nästan vad som helst som hamnat på golvet funkar. Ett snöre med en människa i andra änden är jättekul, laserpekarpricken (fast den har vi ju köpt åt henne) är kul och brottas med Sigrid är kul men lite läskigt. Hennes absoluta favoriter är vanliga toarullar! Sigrid är en tjock och värdig katt hon leker inte särskilt ofta men hon brottar gärna ner Svea på sitt brutala sätt.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards