Alla inlägg den 16 mars 2009

Av gisela jansson - 16 mars 2009 13:01

Om inte Alecto hade fått några ungar vid lunch idag lovade jag mig själv att jag skulle få sushi som tröst, den var god sushin alltså...


Det finns en som tjänar massor på  detta iallafall, Hepziba. Allt extragodis som landar i just hennes och Alectos bur, härligt! Alla hormoner i Alectos kropp gör henne också så pysslig så hon putsar och slickar på Hepzibas öron hela tiden, mysigt tycker Hepziba. Få se om hon tycker att det är lika mysigt att bli storasyrra?


Nu blir det en kopp te till sen ner i ateljen för att knacka ut resten av skulpturerna. Det går bra, gjutningarna verkar vara perfekta men betongen är lite vek, säcken hade stått och blivit hård. Om jag håller dem fuktiga några dager extra tror jag det blir okej ändå. Men nu är jag sådär otålig med detta också! Jag vill se mina skulpturer målade och färdiga NU! Men jag får bara vänta och vänta på allting, fy.


I morgon ska jag vara på stormarknaden hela dagen, då kommer nog ungarna. Men om de inte gör det och istället skulle vara så trevliga att komma när jag är hemma, så planerar jag att göra en livebloggning av födseln.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards