Alla inlägg den 7 oktober 2010

Nej

Av gisela jansson - 7 oktober 2010 17:16

Lilla vita Figgy klarade sig inte. Så himla tråkigt men någonting var tydligen inte som det skulle. I morse var hon jätteslö så jag förstod att det skulle vara över när jag kom hem. Jag känner mig helt bedrövad.


Systrarna mår i alla fall precis som de ska och är söta som karameller. Kanske stannar Pansy istället hon är faktiskt riktigt fin. Får se hur det blir.


Ogg låter inget nu och verkar må helt bra. Kanske vad det nu är har lossnat om det nu var något. Vi såg ju inget varken veterinären eller jag, ingenting som stack ut varken ur nosen eller i svalget och inget snor. Väldigt märkligt men huvudsaken är ju att Ogg mår bra.


Luckybucket som ska få sin kull nästa vecka verkar pigg och hungrig men har gått upp rätt lite i vikt trots att magen  tydligt vuxit. Hon verkar helt okej så möjligen har jag skrivit fel vikt en tidigare vägning, hoppas det men nu håller jag järnkoll på henne. Och i Lilys mage kan man nu känna små rörelser så det blev något till slut!


Nu ska jag flytta Quidditch det är så fullt i den buren och Q den lilla tonårstjejen är inte så snäll mot ungarna och hon tycker att det är kul att skrämma Tonks. Nu sitter hon på golvet med Dolly, Babinski, Lemon Lace och Elie det blir bra tror jag för när Lilys ungar kommer blir det lite väl trångt där annars.


I tisdags flyttade Tom och Sirius till sitt nya hem. Det känns bra de kommer till en marsvinsvan stormatte. Pappan i familjen blev så inspirerad av mina akvarier när de var här och tittade på marsvinen att han några dagar senare köpte sig ett stort akvrium... hi hi! I morgon flyttar Kinross och troligen även Tentacula om inte han åker först på lördag.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards