Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av gisela jansson - 29 oktober 2010 09:15

I vardagsrumsfönstret blommar en stor röd Hibiscusblomma bara i dag. Vacker men knappast unik. I akvariet däremot är det unikt (för mig i alla fall) där blommar en näckros! den är väldigt vacker rosa med många kronblad, ca. åtta cm i diameter och den luktar... hm blommigt rengöringsmedel. Jag släppte nyss ut den. Den låg lite bucklig och förtvivlat ful under täckglaset. När jag flyttade glaset poppade den upp som en skämtclown ur en låda och vecklade ut sig och blev vacker! Den sticker nu upp 15 cm ovanför akvariet och är snygg. Jag vet inte hur länge en sådan blomma blommar, hoppas det är några dagar. Och vet ni vad! Det finns en knopp till!


Jag börjar jobba först 16.45 i dag så dagen ska ägnas åt att förbereda mina utställnings Petar.Tassarna är ganska klara men bad och öronrengöring återstår och en massa annat pyssel med transporter och annat. Hinkepunk ska ju också fixas till eftersom hon ska med för flytt till sitt nya hem. hennes gamla mattar har varit här och pussat henne hejdå, så hon är redo.


Jag är så sugen på att bygga min stora tantbur. Lite besatt är jag, vill göra det NU! Containern står där ute, det kanske är för mycket begärt att hoppas på att en bokhylla landar i den just denna gång men jag har sänkt mina krav så med lite möbler från containern blandat med material jag redan har i ateljen kan det säkert bli en hyfsad bur åt sex tanter. Om man sen bara målar den lappade skapelsen med en snygg klatschig färg blir det säkert fantastiskt! Jag älskar att snickra saker och designa möbler. Det är nästan roligast när förutsättningarna är halvdana. Inspirerad!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards