Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Dubbeln i Kallhäll

Av gisela jansson - 12 november 2010 09:51

Åh vad jag är sugen på att ställa ut marsvin!Dubbeln i kallhäll är nästa möjlighet men det är ju inte ens i år... längtar! Naturligtvis är det så att jag jobbar den helgen men det blir till att ta semester jag vill absolut dit! I Pet vill jag ställa samma som sist Uffe, Regulus och Quidditch. Kanske Babinski men troligen har jag satt henne med hane innan dess, måste klura på det. Så vill jag ställa lilla söte Weasley om inte han får HP för sötast i världen så vet inte jag vem som skulle kunna få det?!


Jag kan inte tjata nog om hur viktigt och roligt jag tycker att det är ställa i pet men samtidigt ser jag väl ännu mer fram emot rasutställandet denna gång... det var ett tag sedan jag hade rasdjur att ställa. Men nu så kära vänner har jag två rasjuniorer som jag också tänker ställa i grupp. Så spännande kan knappt vänta! jag funderar också på att ställa en tredje nonself black magpie i rasjunior bara för att jag kan. C om du läser detta... har du någon black magpie att ställa i grupp med Isidor så kan han vara trimmad och klar till kallhäll. När det gäller mina tre små rasisar så tror jag på Trevor han är bra tecknad inte perfekt men han duger utmärkt och det är möjligt att han räcker till Cert. Pansy har en ganska svart sida men perfekta magrutor precis som Trevor och ja... hon duger till rasutställning. Isidor är rätt stökigt tecknad men inte helt omagpieigt nej då han duger. Alla tre säskilt Isidor är ju lite långa i nosarna tyvärr och de kommer att på nonselfars vis vara ormen långe i kropparna som allra värst just till Kallhäll utställningen i precis den åldern är inte marsvin så snygga faktiskt...


Dagens marsvin är GP Duettens Uffington den härlige maffige manlige hanen! Uffe är en snäll tuffing. Han har gott självförtroende och just nu har han det extra bra han bor nämligen i en stor bur med tre vackra honor men mycket snart måste han flytta ut därifrån eftersom Hepzibah och Ogg ska föda sina kullar. Jordan däremot är nog inte dräktig men det är inte Uffes fel det är typiskt henne. Uffe gillar inte att bli upplyft när han är ute på golvrastning är han svår att få tag på även om han vet att buren är nybytt och laddad med god mat, det blir väldigt påtagligt eftersom de flesta av mina djur bokstavligen hoppar upp i händerna på mig när de ska in igen. En period i sin ungdom knackade han till och med tänder åt mig när jag skulle fånga honom både på golvet och i buren. Rätt knäppt det där för annars är han hur go som helst. Bilden på honom är gammal han bara en liten skit då nu är han ett muskelpaket och en riktig bjässe!   

 
 
Hanna

Hanna

12 november 2010 13:42

Nonselfkropp förekommer tydligen också på selfar har Thíndor visat. Och nä, snygga är dom inte i den åldern ;) http://abicos.bloggagratis.se/2010/11/10/3928066-forlat-thndor/ Man borde egentliga kunna snabbspola ett par månader framåt - tills dess att dom börjar se ut som riktiga marsvin igen.

http://abicos.bloggagratis.se

gisela jansson

12 november 2010 15:16

Ja ha ha! Riktigt långa kan de bli det är någonstans mellan två och fem månader som boaormsåldern inträder... men det är bara och bita ihop de blir ju fina igen sen.

 
Catharina

Catharina

14 november 2010 14:47

Visst läser jag din blogg. Tantpresentationen har varit kul att följa, speciellt bilder på dem och sen buren som jag blev inspirerad av.
Har tyvärr ingen att para ihop Isidor med, men tack ända:)

http://www.flockdjur.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards