Alla inlägg den 12 februari 2010

Av gisela jansson - 12 februari 2010 20:00

Nu har lilla Nagini flyttat. Eller Smulan kanske vi ska säga för så kommer hon att heta i sin nya familj. Hon ska flytta ihop med Soja en treårig hona som nyss mist sin syster. Det känns bra det här hon kommer att få det bra. Mamman i familjen är en gammal klasskompis till min syrra men jag har inte träffat henne sen förhistorisk tid men det var trevligt att ses.


Lycka till lilla Smulan och lycka till med henne nya familjen!


Hon är jättemysig den här lilla honan det är skönt att hon fick flytta så ung att jag inte hann fästa mig så mycket...

Av gisela jansson - 12 februari 2010 10:19

Åh vad skönt att vara ledig från mitt eländiga jobb tills måndag kväll. Så skönt bara...


Idag ska jag ha djurskötardag. Vatten ska bytas i två av akvarierna och mina snustorra blommor ska få vattnet, blomskötardag också tydligen. Sen ska det klippas klor, smörjas tassar och tvättas fettkörtlar på alla marsvinen. Mina fällande katter ska borstas. Så ska det knåpas ihop en hängmatta som ska sitta i Krakes och Pumpapastejs bur. Pumpapastej har precis nu på morgonen flyttat in till Krake som tog emot sin nya burkompis med sedvanlig entuiasm.


I skymningen ska G och jag gå en promenad i dalen det ska bli trevligt.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards