Alla inlägg den 14 februari 2010

Av gisela jansson - 14 februari 2010 10:04

Jordan stackaren har skadat tassen. Det är mittentån på ena baktassen som gör så ont att hon måste hoppa på tre ben. Klon är blodfylld och tån svullen det ser verkligen inte skönt ut. Vet inte om klon kommer att ramla av nu eller om det är benet i tån som är spräckt. Stackars min lilla sötflicka! Jag tror inte man kan göra så mycket mer än vänta på att det läker av sig själv. Hon är ju troligen dräktig också så jag vill inte medicinera med smärtstillande dessutom är det bra att hon lyfter foten så den kan läka ifred. Min store hane Urvon fick en liknande skada på en bakklo för några år sedan och det läkte bra men klon är numera jättetjock.


Episkey var ju rejält halt tidigare på ett framben jag kom just på att jag glömt att rapportera vidare om det. Hon hade riktigt ont och tillslut kom jag fram till att det satt uppe i axeln på henne. Det tog rätt lång tid innan hon blev ohalt men nu är det bra. Däremot har hon rört sig jättelite när hon haft ont men ätit med samma aptit... hrm. Hade ju velat ställa henne i Kungsgården i pet hon har ju ett silverkort men nu är hon fasligt fet, fy! Det kanske inte bara är skadan som gjort henne tjock hon har ju också bott i samma bur som Lyckybucket och Zezima och deras kullar när honor ammar ungar i en bur vräks det in mat mat där så Episkey har haft att äta minsann. Nu är båda mammorna i fint hull efter kullarna och lilla Ogg är enda ungen i buren och hon är rund som en boll så maten ska börja ransoneras igen. Frågan är ändå om Episkey kommer att vara smärt och snygg om en månad då utställningen går av stapeln. Tveksamt.


Kungsgården ja... nu är det dax att börja klura på startfältet. Det är en dubbel så det blir dyrt att anmäla hela gänget. Just nu är det fyra marsvin som jag vill ta med med säkerhet. Chokladfabrikens Lily i ras hon har ett cert som juior och jag VILL ha två seniorcert på henne. Ja vi får se hur det gå med det men hon ska med. Duettens Uffington i pet. Två silverkort har han och han är lika fin nu så jag hoppas att han kan bli Guldpet det är han värd. Babinski är given i pet. Jag är lite sur på mig att jag inte visat henne tidigare för hon har kanonkropp och storlek och en helt underbar päls. Lite studsig och flygig är hon men det är ingen större fara det är inte rädsla bara en massa energi. Så vill jag ställa Chokladfabrikens Luckybucket i pet. Ja jag vet hon blev mamma nyss men jag lovar hon är redan i kanonform!


Så finns det sex marsvin jag kan tänka mig att ställa i pet... men det går ju faktiskt inte jag har inte råd att anmäla alla i en dubbel och hur ska man hinna ställa alla? De jag klurar på är naturligtvis GP Chockladfabrikens Ginny som är lika fin och pigg som vanligt men hon har fått en liten knopp på ryggen. Den sitter i huden så den är nog inte farlig en liten fettknöl antagligen, suck! Vet inte hur mycket avdrag en sån gör kanske kommer hon med ändå. Chokladfabrikens Lilly som ska ställas i ras skulle kunna ställas i pet också hon är fin i kroppen. Chokladfabrikens Merope är inte heller så dum. Chokladfabrikens James han med oturen. Han har varit anmäld förut men då fick han munsvamp den är borta men efter ett slagsmål med Krake har han ett hack i underläppen inte det bästa på en petutställning. Jag blir lite sur för jag tror att han har bästa petkroppen av alla mina djur dessutom har han helt fantastiskt temperament. Så är det lilla Chokladfabrikens Ogg söt som socker. Då om en månad har hon åldern inne för utställning men kanske tycker jag att hon är lite för ung ändå hon är ju mattes bebis ju. Ja så är det ju tjockisen Chokladfabrikens Episkey...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards