Alla inlägg den 17 mars 2010

Av gisela jansson - 17 mars 2010 08:28

Det är så jobbigt att dessa små marsvn så ofta ger mig chockar! Igår klippte jag klorna på de fem jag inte hunnit med dagen innan. James var en av dem. När jag vände på honom stack det ut rödråsa fransig hud ut ur snoppgömman. Konstigt och inte bra tänkte jag och klämde fram snoppen. Det var då jag fick den dagens chock! Snoppen var tjock som ett finger ilsket röd och lila. Det luktade lik och fasa vilken stank! Jag vacklade in i badrummet och tvättade den äckliga grejen under rinnande vatten ut kom mängder av blodigt korningt något, var kanske? Det luktade så äckligt att jag höll på att kräkas och stackars stackars James vad ont det gjorde, han skrek och gnydde. I mitt desperata behov att göra någonting satte jag honom i gårkväll på rena handdukar i separat bur och han fick Bactrim.


När jag vaknade i morse var jag livrädd att han dött. Inte James inte! När jag fylld av onda aningar skulle tvätta snoppen nu på morgonen såg den mycket bättre ut! Inte alls lika svullen och det luktade ingenting, helt otroligt. Däremot är det som en svullen inflammerad röd grej runt och jag antar att det är förhuden så då är det väl förhudsinflammation han fått stackarn. Det gör hemskt ont när man tvättar snoppen säger James annars är han vid gott mod och äter bra. Nu jobbar jag heldag två dagar men är det inte bättre blir det veterinären på fredag då jag jobbar kväll.


Hans syster Jordan kissar inte på sig längre och luktar inte konstigt i kisset längre. Hoppas hennes misstänkta urinvägsinfektion har försvunnt med huskurerna som jag fortsätter med. Tack snälla K för all värdefull info om Bactrim och dräktighet. Jordan är i mitten av dräktigheten så jag tror inte jag vågar mig på bactrim.


Igår köpte jag två jättesöta Cobolt gobisar. Har alltid velat ha gobi men de är så dyra. Jag trodde inte de små fiskarna skulle synas men de hänger vid framrutan hela tiden och är söta. Som små maskar är de och inte det minsta rädda för mina stora malar. Gullungarna! Så köpte jag fem guppy igen, nu då nu måste det gå...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards