Alla inlägg den 11 juni 2010

Av gisela jansson - 11 juni 2010 12:52

Min käre son har nu sommarlov! Grattis! Tänk om jag också fick tio lata veckor... Varför blir jag alltid så gråtmild på skolavslutningar? Den blomstertid nu kommer bara så är det kört tårarna plaskar ner för mina kinder. Jag är pinsam tycker H men hans lärare grät han med och de flesta andra. Det var ett avskedets skolavslutning i år H slutade sexan så han byter både lärare, skola och många av klasskompisarna till hösten. Han verkar inte melankolisk alls bara lycklig över sommarlovet. Nu har vi ätit en festlig lunch så nu gick han över till sin pappa för fika jag orkade inte följa med, ska ju snart åka och jobba kväll.


Poppy pep ju när hon kissade och det luktade fränt och nästan lite bränt om kisset så jag inhandlade tranbärsjuice mot urinvägsinfektion. Hade inte ens börjat mata henne med det innan jag hittade samma symptom på Alecto. Efter att omsorgsfullt nosat alla marsvinen i rumpan behandlas nu fyra stycken med tranbärsjuice Poppy, Alecto, Episkey och Ginny. Nu har det inte hörts något ajpip sen behandlingen påbörjats och alla fyra är pigga och som vanligt men lukten består. Jag blir så tveksam är det verkligen urinvägsinfektion? Hur kan så många drabbas samtidigt? Är det något de ätit, maskrosor? Totalt förvirrad.


Jag är också lite bekymrad över Elie hon verkar så trött. Hon sover så mycket och tungt men är lika hungrig som vanligt. Vet liksom inte om jag oroar mig i onödan men hon verkar inte riktigt vara sig själv trots god aptit.


Någon jag inte oroar mig för är lille Regulus. Han fyller en vecka idag. Grattis lillkillen! När jag hittade honom var han ju inte exakt nyfödd så han kan ju ha tappat några gram men då vägde han 102 g, nu en vecka senare väger han 162 g! Växer!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards