Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Pippifåglar

Av gisela jansson - 10 april 2011 13:12

I går kväll åkte vi till Östhammar för att titta på kattungar. Mamma bjöd farmor på middag och sen gick farmor och jag hem till henne, det är en bit inte illa av en 89 åriring att knata på i den takten så långt. Kattungarna? Ja de är ju underbara och jag får som vanligt kämpa med mitt ha-begär men det bästa med kattungar är ju trots allt att det blir katter av dem och katter har jag ju redan de två bästa av!


I morse tidigt var vi på Kogrundet med tubkikare för att spana på fåglar. Det var massor av år sedan sist men jag älskar det! Det är magiskt att vara ute i naturen i ottan när solen skiner och det är lite dimma och fåglarna skriker så man blir lomhörd. Isen hade inte gått riktigt och hela skådespelet är inte helt igång än men vi såg mycket: grågäss, gräsänder, strandpipare (oklart om det var större eller mindre), starar, kajor, korpar, tranor, kanadagäss, storskrak, vigg, knipa, fiskmås, sångsvan, knölsvan, tofsvipa, en vadare troligen grönbena och en raritet de två äkta paren salskrake! Innan på morgonen hade vi värmt upp med mammas fågelbord där det förutom de vanliga pippina kom bergfink och stenknäck på besök. Kul att fågelskåda!


På vägen hem köpte vi en stol åt H på IKEA och två balar hö på Granngården. Så mycket man hinner på en dag då man kliver upptidigt! Nu ska jag laga lunch.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards