Alla inlägg den 5 september 2011

Av gisela jansson - 5 september 2011 11:11

Det var så mycket jag skulle hinna idag men jag är bara så himla trött. Hostan är inte rolig den sliter på mig och jag sover dåligt. Jobba ska jag ikväll. Det ser ut som en svinstia i lägenheten men jag orkar inte städa. Tråkiga bökiga jobbiga ekonomiska pappersgrejs måste fixas. Spånbalarna ska komma i veckan, jag har beställt en pall på 18 balar. Jag vill att de ska komma nu för spånet är slut här men ingen verkar veta när det kommer. Ut och plocka marsvinsgräs måste jag. Trimma måste jag till utställningen på lördag och byta vatten i alla akvarier. Men jag är bara så trött. Kanske ska sova i soffan en stund och orka allt sen.


Marsvinsbebisarna är helt underbara och det är tur! Alla är pigga och underbart söta. Jag blev måste jag erkänna lite besviken på Lilys kull. Jag var helt övertygad om att det skulle bli helt fantastiskt fina små marsvin att spara men som det ser ut nu är ingen något att spara till avel och framför allt inte till utställning. Den hona som är bäst tecknad har rätt oklar färg lite ljussvart inte zobel men dåligt svart skulle jag tro hon kommer att mörkna men jag vill inte ha fler sånna. Alla tre har fantastiska ögon efter pappa Sir och typen är det heller inget större fel på men öronen är överlag korta. Pansys fem små studsbollar har en ovana/vana att ligga uppepå sin mamma hur gulligt som helst! I den kullen är två ungar riktigt rasmässigt fina istället. Atari kommer att stanna trots öronvecken hon har många andra goda egenskaper.


Nej om jag skulle ta och sova en stund tro?

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards