Alla inlägg den 27 september 2011

Av gisela jansson - 27 september 2011 12:12

Igår tyckte jag att han både andades för hörbart och verkade lite för trött för att jag skulle känna mig lugn. Idag är det full fart på honom men man hör hans andning. Jag gillar inte det men det kanske inte är någon fara? Jag har verkligen fäst mig vid denna lilla pojke jag är så rädd att han inte klarar sig. Värre hönsmamma än så här har jag aldrig varit!


Han sitter väldigt ofta under Meropes mage faktiskt undrar jag om han inte rent av diar... men jag vet inte riktigt vad som händer där under.


Klurar på vilka som ska till Kallhäll. Förutom fina Terabyte som är självskriven både i pet och ras funderar jag på Skype, Alastor och Pansy lite olika i båda klasserna. Inte Pansy i pet då när hon är så ursnuttad av sina ungar men det är ett tag kvar så jag hoppas hon lägger på sig tills dess men det är kanske inte så taktiskt... hm jag vet inte med cert och så när man har två nonselfar med samma färg och en till i samma klass... ska klura. Mina jättefina pethonor Safari och Zabini sitter ju med hane just nu troligen är de dräktiga för där dricks det vatten...


Ynk börjar bli rätt stor nu och det sprattlar massor i fina magen. Känns konstigt nog inte mer nervöst med en dräktig hona än vanligt trots katstrofen med förra kullen men jag håller tummarna stenhårt för att Ynk ska klara detta bra. Luckybucket är inte dräktig jag tror hon kastade då när hon var hängig och luktade urk i rumpan. Hon mår bara fint nu men hennes avelskarriär är över.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards