Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Elierapport

Av gisela jansson - 27 januari 2012 09:48

Det var ju ett tag sedan jag skrev något så nu finns det en del att berätta. Var tvungen att avbryta så det blir två inlägg istället.


För en vecka sedan trodde att det skulle bli nödvändigt att avliva Elie. Hon rörde sig stappligt och konstigt med bakbenen mest det ena och det har varit lite så ett tag dessutom verkade hon väldigt trött. Men nu är hon mycket bättre... nej inte helt bra men absolut bättre. Att avliva ett marsvin som äter med god aptit och är aktiv och med är inte aktuellt. Jag hoppas gammelskruttan hänger i ett tag till. Love Elie.


Snart åker vi till Tanzania. Kan inte tiden fram till resan bara försvinna? JAG VILL ÅKA NU!


Älskade GP Chokladfabrikens Terabyte är nr. 11 av nonselfarna på utställningstoppen 2011! Jag är äckligt stolt! Det är inte dåligt för en nonself black magpie. Undrar hur det ser ut längre ner på Pet listan ingen av mina djur är topp placerade där men jag tror en del av dem finns med. Det är löjligt kul med dessa resultat jag blir så stolt över mina underbara djur!


Här är skitigt. Äckliga lägenhet. Storstädning står på schemat. Det blir så när jag jobbar så mycket, jag orkar inte ens diska det blir bortprioriterat. Burarna är det enda jag hinner städa. Eftersom jag ska åka har mina arbetstimmar flyttats runt lite så jag kan spara semsterdagar (snälla L som fixade detta) jättebra men just nu så jobbar jag skitmycket så nu är jag rejält sliten. Får ta igen det lite nu ledig i tre dagar och på måndag börjar jag först 16.45 Jag hoppas jag hinner både vila, städa, skriva mejl och saker som jag inte hunnit, jobba i ateljen, vara ute på dagtid så jag får dagsljus och umgås med sonen och djuren. Åh så fri jag känner mig som semester nästan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards