Alla inlägg den 2 juli 2012

Av gisela jansson - 2 juli 2012 11:09

Just nu är jag inne i en akvarienördperiod de dyker upp ibland. Nu vill jag ha åttio akvarier till starta upp nya och inreda, nya kul fiskar och ja ni vet... Jag hänger på akvariesajter på nätet och dregglar över snygga gröna skaplser. I går när jag skulle sova fick jag för mig att jag skulle titta i en akvariebok jag har den är från 1990 det är ju inte så gammalt tänkte jag... men insåg snabbt att den var 22 år (vart tar alla år vägen?). Boken kändes hopplöst omodern. Då menar jag inte bara den gamla tekniken och pinsamt små minsta rekomenderade akriemåtten som 60 cm till mosaikgurami mm. utan fiskvalen och inredningsstilen! Ja jävlar... det har utvecklats! Lite saker kan tyckas tråkiga för det behandlades väldigt många olika killi i ett helt kapittel och en massa roliga udda levandefödare. Dessa fiskar var trendiga då men finns knappt nu det är synd för de är kul grejjor. Malawicikliderna presenterades som fräsch nyhet och de har dånat fram i akvarievärlden som det hippaste i åratal nu. Äntligen börjar de tappa mark... jag har aldrig intresserat mig för malawistenöknar med färgglada fiskar som hurtigt och till synes planlöst far omkring de får mig alltid att bli rätt uttråkad. Dagens trender som aquascaping, nanoakvarier, räkor, dvärgciklider, malar av alla de slag och roliga små rasporor verkade inte ens var uppfunna då boken trycktes.


Snart åker vi! Packat nästan klart nu bara det man använder och måste packa sist som datorn och djuren. Diska ska jag också.


Är lite orolig för Cruella hennes hakböld är det största jag sett! Hon är pigg men det känns inte bra ändå.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards