Alla inlägg den 6 september 2012

Av gisela jansson - 6 september 2012 08:27

Den här tiden de senaste åren har jag haft babyboom med en massa kullar men i år blir det bara en septemberkull. Mamman till den kullen Caps Lock fyller 1 år idag det gör ju även hennes kullsyskon då Space och de andra. Grattis!


Golem, Grip, Guthix och Guldlock mår utmärkt de har passerat sina födelsevikter och skuttar runt och upptäcker värden med härlig nyfikenhet och aptit på både mat och hela livet. De är underbara! De har redan lärt sig att man ska tugga på gallret när det vankas mat. Nåja nu tror jag inte riktigt de vet att det är därför man ska bita i gallret men det ser bara för gulligt ut när de små pluttarna härmer de stora tanterna i buren. I morse vaknade jag av marsvinsungenödskrik. Mycket nervös skuttade jag ur sängen och hittade lille Grip i en omkullvält eller stående kanske man kan säga tygtunnel. Han kom inte ut stackarn och Capsan var utanför och förstod nog inte problemet men hon var stressad. Det var lätt avhjälpt jag som var rädda att en unge fastnat i gallret eller bakom ett hus.


Jag skriver nu med mitt nya tangentbord. Underbart!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards