Alla inlägg den 13 september 2012

Av gisela jansson - 13 september 2012 08:47

Ja jösses vad förvirrande det är mitt nya arbetsschema hela min tillvaro är tillvimsad. Nåja minst två dagar i ateljen i veckan har jag bestämt så det är bara att snubbla ner där om en stund då. Här uppe är det disken marsvinstrimmningen, marsvinsvägningen och  fastskruvandet av skåpdörr som ska fixas. Sen måste H och jag till banken och hämta ut pengar till honom, skatteåterbäring... varför inte det kom in på hans konto som jag så nogsamt fyllde i papper om kan man undra men ingenting som har med pengapapper och mig och göra har någonsin fungerat normalt förut så varför skulle det göra det nu? Blir ärligt galen på sånt här.


Marsvinsbebisarna utvecklas och sötar sig så man kan inte annat än vara nöjd. Cruella däremot har fått en knöl i armhålan misstänker svullen lymfkörtel. Hon ser annars pigg och fin ut, konstigt och oroande.


När ungarna var ute på golvet sist hände en intressant sak. Lille Guthix gick vilse han förvirrade sig ända bort till kattmatskålarna innan han insåg att inga andra marsvin fanns i närheten. Då blev han rädd och började skrika på hjälp. Caps satt och ammade och trots att hon märkbart hörde sonens nödskrik kunde hon inte gå och hjälpa honom just då. Men Ogg tog sin roll som flockledare på största allvar så hon sprang och hämtade lillpojken. Himla spännande att se hur marsvin hjälper varandra. Den här typen av observationer är det allra bästa med marsvinen tycker jag. Deras relationer och naturliga flockbetende är hur intressant som helst att studera.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards