Alla inlägg den 10 mars 2013

Av gisela jansson - 10 mars 2013 09:42

Idag kommer det att bli lite turbulent i mitt marsvinssamhälle. Totalt 13 burar är igång här och 11 av dem kommer att påverkas av dagens storflytt, bara tantburen och Isidor kommer att hållas utanför aktiviteterna. Lille Kalessin ska flytta från mamma systrarna och alla andra honor till farbror Uffe som  blev singel igår då hans lillkille Jafar flyttade. Så har vi de fyra honorna som suttit med hane som ska in i sina nya honflockar, åtminstone tre av dem är dräktiga så det är på tiden. Då blir fyra hanar själva i sina burar som är större än de fyra burar där det bor en vuxen och en lillkille så då måste de byta plats med varandra. Det ska bli kul och skönt för de små hanarna och deras farbröder som bott så trångt så länge.


Det blir som ett pussel och en tankenöt att knäcka. Hm... jag har 13 burar och en rastplats att tillgå. Fyra grupper ska träffas på rastutrymmet och bekanta sig innan de får komma in i buren när det gäller honflockarna behöver de säkert minst en timme per bur. Det gäller att ta allt i rätt ordning så det går jämt upp och det kommer att ta hela dagen. När jag ändå kommer att hantera alla mina djur idag så passar jag på att klippa alla klor också. Kanske kan jag slinka ned i ateljen små stunder och jag funderar på att plantera om blommor idag då jag ändå måste vara hemma och bevaka djuren.


Lite tokigt bara att jag öppnade min sista spånbal igår och ny spånpall landar här först på nästa tisdag och med denna flytt och städdag inplanerd så kommer inte spånet att räcka. Det blir till att ta en bal på cykelkärran då.


Ja då var det bara att sätta igång då. Börjar med Uffe och Kalessin.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards