Alla inlägg den 16 september 2008

Av gisela jansson - 16 september 2008 20:14

Hej igen, jag kunde ju blogga! En person har gett en kommentar och hälsat mig välkommen, tack det värmde.


Föräldramötet gick också bra, vet inte varför jag var så nervös? Är alltid det och det är ju inte läskigt alls. Läraren är trevlig de andra föräldrarna är också trevliga, så varför?


Nu kom sonen hem från simträningen och är helt slut, hård träning kan man förmoda. Han vill ha datorn, men jag tvingade honom att göra läxan istället. Han är inte glad, inte glad alls faktiskt.


Marsvinen ja, mina älsklingar. Vi föder upp sonen och jag men kan inte ännu kalla oss uppfödare, vi har inte fått vårt uppfödarnamn och blivit godkäda än. Kan inte mycket om avel än, även om vi haft en del kullar. Vi lär oss. Men marsvin har jag nästan alltid haft så det är inget nytt.


Läxan är klar och jag ska mocka burar, ses senare...

Av gisela jansson - 16 september 2008 17:40

Hej ni som läser detta. Oj, är lite förvånad själv att jag gjort en blogg och att det gick så här lätt att göra den. Det måste ju finnas en hake, eller? Kanske inte, man kan ju hoppas. Är nämligen en sån där datateknisk idiot som inte brukar klara det som andra ser som självklart med datorer. De brukar liksom inte bete sig rätt när jag klickar runt på knapparna.


Ja, vad vill jag med detta knäppa infall, att skapa en blogg alltså...Jag har läst så många bloggar de sista dagarna att jag också vill ha en, det är nog bara så enkelt faktikt. Naturligtvis tycker jag ju också att jag har kloka saker att förmedla.


Jag kommer att skriva om konst. Mest kommer jag nog att skriva om mina djur kanske en del om min kära son också. Och allt annat som kommer i min väg, iaktagelser i  livet.


Mina djur: Sigrid 7 år huskatt, blå, tjock, kramgo och spinner högst av alla katter. Svea 1 år huskatt, sköldpadd och vit, busig, mycket gosig när det passar henne och snygg. Neville Longbottom kanin liten blandis dvägvädur och hermelin, han är inte klok, biter sönder allt och jagar katterna, vill inte bli fasthållen och är allmänt hysterisk, men oj vad han luktar gott och han är så söt och ibland är han riktigt gosig. Marsvinen är 16 stycken, fiskarna hur många som helst födelade i fyra akvarium. Mer om dem senare.


Nu måste jag rusa, ska på föräldramöte. Varför är man alltid så nervös för föräldramöten? Jag är livrädd... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards