Alla inlägg den 24 september 2008

Av gisela jansson - 24 september 2008 13:59

Jag brukar ondgöra mig över folk som inte tror att jag kan skilja på mina djur. De är ju så lika och så många. Nej det är inga problem de har olika personligheter och så lika är de faktiskt inte, svarar jag då. detta har aldrig hänt förut och är inget jag är stolt över, men jag blandade ihop två av mina marsvin igår. Just dessa två är inte ens särskillt lika, även om de har samma färg, båda är self cream.


Varje kväll har häften av mina marsvin springtid på golvet, medan jag mockar och fixar deras burar och tittar på TV samtidigt. Igår var det gänget i de små burskåpens tur. Först släppte jag ut Fenrir, han hade varit ute en timme typ, när jag i första rekampausen i Idol (galen i Idol!) mockade hans  bur och kokade te samtidigt och sen slängde in honom i buren samtidigt som Idol började igen. Tittade inte noga men slogs av hur tung han blivt lillkillen. Hade knappt satt mig föränn jag for upp igen för att öppna Urvons bur så han fick springa runt till nästa reklam. Men den var redan öppen, oj vad vimsig jag är tänkte jag och satte mig i soffan.


Urvon som bor på golvplan går alltid in själv när buren är klar, men inte idag så jag fångar honom och slås av hur lätt han är och att pälsen känns så mjuk! Det var ju naturligtvis inte Urvon jag fångat utan Fenrir! Och Urvon satt och kände sig förvirrad i Fenrirs bur. Då hade de varit lösa på golvet ihop en timme, utan att bråka! Jag har inte tidigare vågat sätta ihop dessa killar då jag bedömer båda som mycket dominanta typer. Nu ska jag prova, hoppas det går för de skulle må bra av det och då sitter ingen själv här, det skulle verkligen kännas bra.


Matte tips nr.5

Om du vill titta på TV men måste mocka burarna, lugn det går att kombinera. Mocka då och då i reklam pauserna, då får marsvinen mer tid på golvet. Varning bli inte distraherad av roliga TV program så du sätter djuren i fel bur.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards