Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Bilder på dagens stora händelse

Av gisela jansson - 14 januari 2009 20:03


  Episkey kalasar på en härligt blodig moderkaka, ni skulle ha sett hennes haka sen...

Här har vi dagens underverk! Pojken Imperio 115g och flickan Impedimenta på 105g. Jag tyckte de såg jättestora ut men när jag vägde dem var de bara vanligt stora. Bilden är lite blaskig men jag är nästan säker på att de är cramagouti/cream. Namntemat är som vanligt Harry Potter bokstaven är I. Impedimenta är en stoppförtrollning och Imperio är en förbjuden hemsk hjärntvätts förtrollning. De har varsitt rejält öronveck annars är de bara så fantastiska att man får tårar i ögonen. Pojken är till salu och förmodligen flickan också när jag funderat klart, hint hint.






 
 
Sophie

Sophie

14 januari 2009 21:12

Herregud så söta!! Vem är vem på bilden? Om honan är den till vänster så är jag kanske intresserad om hon skulle bli till salu... :-)

http://luneas.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2009 23:51

Grattis till tillökningen! Vilka sötisar! H blev väl glad över agoutisarna!
Vi är synkade vad det gäller namngivningen, för vår nästa kull som kommer i helgen (håll en tumme!) ska också heta på I.

http://ivrigs.blogspot.com

 
Karin F

Karin F

15 januari 2009 08:39

Grattis! Bebisen till vänster på bilden ser ju verkligen söt ut. Trist med vecken...Och agouti blir det som sagt oftast när man parar med enfärgade i golden/buff/cream etc.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

15 januari 2009 17:14

Meeeeeeeeeeeeen så söta!!! Hur kan marsvin alltid lyckas bli så sockersöta?
Min favorit är den till vänster på syskonbilden!

Grattis till kullen! :D

http://marias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

15 januari 2009 19:39

Jag kan ju inget alls om marsvin, men nu blev jag lite nyfiken, vad då öronveck ?? Ska de inte ha det ?

 
Gisela

Gisela

16 januari 2009 13:06

Till Lotta. Det är rätt vanligt att det är ett veck längst fram på örat. Det är inte så himla snyggt och det blir avdrag på utställningar kanske är det lite ärftligt också. I detta fall spelar det ingen roll eftersom dessa ungar är av keltyp och för marsvinet spelar det verkligen ingen roll. Båda dessa små troll har fått veck och pojkens är ett praktfullt ett.

http://svinkonst

 
Johanna

Johanna

17 januari 2009 18:41

Ååååh! Nussinuss :)

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards