Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

ÄNTLIGEN!

Av gisela jansson - 19 mars 2009 18:22

Nu har småflickorna kommit! Tre fantastiska flickor kom inatt, de white 104g, black magpie 98g och black magpie 88g. De är naturligtvis sötast på jorden! Alla mår bra men det var ganska blodigt i buren. Alecto är duktig och Hepziba ( burkompis och halvsyster till bäbisarna) är inte bara snäll men hon vänjer sig nog. Bara för några dagar sen tänkte jag att det här med marsvinsuppfödning nog inte är så bra för mig, jag blir så nervös och hysterisk men i natt 02.20 då jag hittade tre blöta levande nya bäbisar i buren tvivlade jag inte mer. Bäbislyckan brusar i min kropp! Faktiskt har jag inte varit så här nervös inför någon kull tidigare.


Jaha hur ser de ut då? Ibland föds det tydligen de white ungar magpie kullar och det är ju klart att jag ska få en sån! Jag har ju lyckats få en helsvart, en krullig och två zoblar redan så... Jag tror jag tänker behålla henne. De ger tydligen bra magpie tecknade ungar sägs det, spännande. Hon är rätt bra typad för att vara magpie, fina men sotade öron och hon är stor och präktig.


Den lilla magpieflickan ser ut att vara rätt okej tecknad faktiskt, borde bli utställningsbar även om hennes huvud är nästan bara svart. Fin typ och öron för rasen. Jag vill ha henne kvar också hum hum, vi får se. Hon är minst men verkar pigg och frisk.


Den tedje tjejen är himla charmigt tecknad med halva ansiktet vitt och halva svart. På ena sidan har hon en stor vit blaffa på andra sidan är hon helsvart, inte lyckad rutning precis men charmfaktorn är total. Hon har inte lika fint huvud som sina systrar men teckningen i ansiktet väger ju upp det! Hon är till salu.


Återkommer med bilder, kanske inte idag lite mycket nu men snart...

 
 
Sophie

Sophie

19 mars 2009 19:29

Äntligen! :-) Som du har väntat! Stort grattis och jag ser fram emot bilder! :-)

http://luneas.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

19 mars 2009 21:06

Grattis!!! Kan du inte bjuda på en bild på töserna? ;)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

19 mars 2009 21:13

Grattis! :D

http://www.raggsocka.bloggagratis.se

 
ingrid

ingrid

19 mars 2009 21:16

Grattis! Coolt med en vit! Vad skönt att allt gick bra!

Åtta på lördag kommer jag och hämtar er tänkte jag.

http://ivrigs.blogspot.com

 
Denise

Denise

19 mars 2009 22:25

ÅHHH! ÄNTLIGEN! :D Grattis Grattis! :D

Väntar med STOR SPÄNNING på bilder! (spec den som blir till salu) ;)

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Karin F

Karin F

20 mars 2009 08:04

Grattis!! Väntar med spänning på bilder. Kommer du till Kallhäll förresten?

http://myosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards