Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Tre små flickor och deras mamma

Av gisela jansson - 20 mars 2009 12:46

Alecto var lite trött igår men jag tror att hon var just bara trött för hon är hungig och engagerad i sina döttrar. Det klart att hon är det, att föda barn är ju jobbigt och det var inga små ungar heller med tanke på att Alecto är ett ganska litet marsvin. Det var också blodigt i buren, så hon måste ju ha mist en del blod lillsnuttan. Idag är hon pigg som en mört.


Hon är en jätteduktig mamma och alla ungarna snuttar, det verkar fungera. De är så aktiva! De skuttar och springer omkring som bara den redan, hur underbara som helst!


De har fått namn nu, eftrer Runescapestjärnor. Vi döper ju med Harry Potter namn men tre flicknamn från HP på J kunde vi inte hitta. Och sonen har tjatat om detta tema ett långt tag han orkar inte vänta ett halvt alfabet så...


DE White flickan heter nu Zezima. Hon kommer att stanna här. Färgen är en av mina favvofärger sen åratal tillbaka och att de white magpiebärare har rykte om sig att ge bra tecknade magpies är ju ett argument i sig. Sen var det ju bara en månad sen vi fick lov att avliva vår de white hona Tiana, hade jag varit religiös nu hade jag tolkat det som ett tecken från gud att vi skulle behålla den här, när hon så oväntat dyker upp just nu...öh.


Luckybucket stannar också, ja jag vet det är ingen hejd på mig. Hon har heltenkelt jättefint huvud och är rätt bra rutad. Utställningsbar med andra ord, så henne tänker jag snålt behålla.


Phatmage får väl säljas då, inte för att jag vill men lite sträng måste jag vara mot mig själv. Hon är verkligen häftigt tecknad och minst lika söt som de andra men men.


De är så söta så det är inte klokt! Det är så skönt att de är här och mår bra så det är inte heller klokt! Gullungar!


Ja, jag har fotat gruppbilder men de blev lite trötta så de enskilda bilderna finns inte än. Ikväll lägger jag upp några här, måste ärligen erkänna att jag behöver hjälp av sonen som inte kan hjälpa mig just nu. Det kommer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards