Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Flyttiliflytt

Av gisela jansson - 13 december 2009 12:30

Det verkar som det alltid blir omflyttningar i burarna efter utställningar, idag också. Just nu går Alecto som ska flytta från sin kille James in till Hepziba, Lily, Lavender och Merope på golvet i köket. Alecto är väldigt dominant och just nu full av dräktighetshormoner hon är riktigt nasty! Trots att Alecto är Meropes mamma och hon och Hepziba tidigare varit jättebästisar är det otrevlig stämning på golvet. Marsvin bryr sig inte om sina tidigare relationer det är nuet som gäller och just nu måste Alecto visa att hon är den som betämmer, de andra är rädda för henne. Ingen av de andra skulle komma på iden att kaxa sig mot Alecto och snart är de säkert kompisar igen men det tar nog några dagar att hitta sina nya roller. När vi ätit lunch ska det här gänget in i buren och nästa grupp ska golvträffas. Det är Luckybucket och Zezima som ska flytta från sina killar och tillbaka till sin flock med Poppy och Episkey. Där blir det mer spännande och den konstilationen tar nog längre tid att ordrna upp. Misstänker att de behöver vara på golvet tills ikväll.


I veckan tänker jag flytta lite hanar också Krake och Klonken ska separeras de mår inte bra i varandras sällskap. Klonken ska bo med Daniel och jag försöka få ihop James och Krake igen jag tror det kommer att gå bättre för det har funkat bra förut.


På begäran lägger jag in några bilder på GP Chokladfabriken´s "Hinkvinnar" Ginny PET of the Year 2009!   Ginny gräs  

 
 
Hanna

Hanna

13 december 2009 16:06

Jag som inte är så förtjust i agoutisar tycker att Hinkvinnar Ginny är urläcker! :P (fö. borde du verkligen döpa om henne så att hon får dubbelnamn, Hinkvinnar Ginny passar henne!)

http://raggsocka.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

13 december 2009 21:23

Åh så fin hon är! :-)
Det hade varit väldigt kul att få känna lite på henne nån gång.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
sara

sara

15 december 2009 19:34

så fin är hon, Ginny! :-) kram

http://sari.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards