Alla inlägg den 12 april 2009

Av gisela jansson - 12 april 2009 10:40

Jag har verkligen bestämt mig för att inta sätta ihop Episkey och Urvon. Att Piskan så tydligt avböjde Urvons närmanden var bara det som avgjorde saken, jag har varit tveksam hela tiden. Som jag skrivit tidigare tycker jag att man verkligen ska ha ett syfte med en marsvinskull om man ska göra den. Att bara slentrianmässigt producera marsvin som man inte själv behöver är faktiskt inte på något sätt okej med tanke på den fara man utsätter honan för. Episkey är mycket speciell och viktig för mig jag skulle inte stå ut med att mista henne av en sådan här anledning.


Så är det ju faktiskt så att Episkeys pappa Daniel inte är helt frisk. Jag vet inte vad det är än men jag har en teori och om det är det ska hans barn nog inte avlas på.


Jaha då har Urvon nog gjort sitt som avelshane just nu iallafall. Trist för honom att sitta själv. Kinross har ju något knas med ögat. Det är inte starr och ingen annan magpie verkar ha detta men jag har ändå belutat mig att ta honom ur avel tills vi vet vad det är och kan utusluta att det ärvs. Trist för Kinross att sitta själv...


Just nu har jag fyra hanar som sitter själva, så kan det ju inte vara. Fenrir vill jag inte sätta ihop med någon av de andra, han är ett monster. Nougat ska få ta hand om den nya lilla pojken när han kommer N är en fantastisk lekfarbror. Han har några avelsuppdrag framför sig snart också, så han är inte så övergiven som han kanske tror. Det går inte att ha alla hanar i varsin bur så mycket plats har jag inte och så många burar orkar jag inte mocka. Dessutom mår de ju så mycket bättre med burkompis.


Så nu sitter Kinross och Urvon nybadade i neutrallådan. Jag vet inte riktigt hur det går, lite väl mycket skallerormar har hörts och lille Kinross är inte alltför snäll mot store mesproppen Urvon. Nu är Urvon rädd. Det är synd om honom men det kan faktiskt vara ett mycket bra tecken. Rangordningen är  därmed redan klar så nu är det bra att hoppas att Kinross inte tycker det är roligt att terrorisera Urvon. Hoppas, hoppas detta kommer att fungera nu...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards