Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av gisela jansson - 26 augusti 2009 11:13

Jadå det går riktigt bra i ateljen. Jag gör en häst med ryttare som stegrar sig och den kändes så tråkig men nu har jag helt ändrat på hästens huvud. Plötsligt fick den ett utryck och allt blev kul igen, så nu är det bara att jobba på...


Hepzibas kull mår bra och är utan tvekan de sötaste varelserna i hela universum! Lily stannar hos oss och hon är så fin. Som jag tidigare nämt avgör detta Elies öde hon ska pensioneras. Hon har gett mig det jag ville ha av henne. Två fina döttrar nja... Galatea är zobel och har rätt korta öron och Hepziba har inga bra vita fält i sin teckning men båda är bra avelshonor och är härliga personligheter. Tre barnbarn har jag redan sparat efter Elie. Jordan är mest en kärleksattack, hon har en knasig ogodkänd färg men är så söt och läcker att jag omöjligt kan motstå henne och hon har intressanta gener i bagaget. Hennes bror James sparar  jag för han kan säkert ge harlequinungar och jag vill ju ha både magpie och harlequin. Jag är så nyfiken på hans kommande ungar! Det tredje Elie barnbarnet är ju Lily och hon är bäst tecknad av alla magpies i min lägenhet, så nöjd så.


Elie har fått fyra kullar i sitt liv, fyra ungar i varje. Hon är frisk och fräsh men kanske lite dallrig i ytterkonturerna och inte så smal och smärt direkt nu när hon ätit upp sig efter kullen i juni. Hon är ett härligt marsvin som förtjänar ett långt skönt pensionärsliv. H min uppfödarkollega ville hela tiden pensionera henne det var jag som var sugen på en kull till när jag blev lite missnöjd med hennes senaste. Men nu har jag bestämt mig och är nöjd med mitt beslut.


Omröstningen om Elies öde är nu avslutad 20 personer har röstat (jag är inte en av dem) 70% tyckte att hon skulle pensioneras, 30% ville se en till kull. Tack för att ni röstade, det var mycket intressant!


Ny omröstning startar nu.

Av gisela jansson - 26 augusti 2009 08:28

Hoppas att jag har rätt nu... att det blir som jag tror. Att jag kan jobba på bra idag. Känner mig taggd och lade mig och sov rätt tidigt igår. Så jag är utsövd, stressad och det är inte promenad väder idag så längtar inte ut. Förutsättningarna finns för en bra dag i ateljen. Ja... riktigt sugen är jag. Hoppas det det funkar nu då. Den här stresskänslan är det bästa. Jag jobbar bäst under press annars tar min lata sida lätt överhand och jag bara sitter och filisoferar och har det skönt istället för att jobba.


Idag när det är lite griningt väder med regn i luften är mina katter jättegulliga och vill bara kela. Är det någon annan som har katt som märkt det? De blir liksom sådär ligga i knät och kura sugna. Kanske vill de ha kroppskontakt och värme när det är kallt? Sigrid har legat i mitt knä hela frukosten. Hon är pussig och söt men knådar mina lår med sina vassa klor så nu kan hon få gå ner snart tycker jag, det gör ju ont...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards