Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Luckybuckets kull!

Av gisela jansson - 11 oktober 2010 08:11

Igår var vi hela dagen och hälsade på min mamma som fyllde år. Vi passade på att dra upp vår båt, vinterfixa stugan, fika med mostern och äta middag med farmorn en trevlig dag under glödande höstfärger och lite sol.


Vi kom hem ca. 20.30 då slängde jag ut Nougat och Regulus på golvet , matade marsvinen med blast från morötter, rödbetor och kålrot, matade fiskarna, katterna och vräkte mig framför TVn. Då var Luckybucket framme och åt med magen i behåll. En timme senare mockade jag Nougats och Regulus bur och slängde ut Elvar, Salazar och Severus istället och gav kvällshö och kraftfoder till de andra marsvinen. Visst var väl Lucky och åt då? Det tyckte jag att hon var, jag hade ju extra koll på henne... Nåja Trevor och Daniel hann också vara ute en stund och få sin bur mockad innan jag la mig och läste för sonen en stund innan han skulle sova (jag vet han är stor men vi gillar detta båda två). Kl. 23.30 hade jag borstat tänderna och var på väg till min säng men bestämde mig för att titta till Luckubucket innan jag la mig. Då sitter hon där med fyra snustorra bebisar! Hur gjorde hon detta? När? Jag förstår inte hur hon lyckades smyga ut dem så tyst och obemärkt när jag var runt burarna hela tiden, wow!


Det verkar ju ha gått bra i alla fall men mycket blod blev det, det gör mig alltid nervös men verkar inte påverka honorna. Luckybucket är pigg och hungrig men hon är tunn och har mist en massa massa. Ungarna är inte så stora heller en är väldigt liten men de ser pigga ut och är superdupersöta!


Enda honan Vilie, black magpie 63g. Mest svart och inte så kul tecknad och liten men söt och har stora öron. Dumma Uffe hans barn blir aldrig så vältecknade som jag vill... nej hon kommer inte att stanna.


Stora hanen Lord Voldemort black magpie 89g. Han borde ha delat med sig av näringen till sina mindre syskon men det ligger väl i Voldmorts natur att roffa åt sig allt själv. Stor och präktig kille, nästan helsvart men med små vita håransamlingar spridda som prickar här och var, udda och rolig teckning. Han kommer att bli fin men han är absolut inte rastypiskt tecknad.


Så den bedårande söte Vincent Crabb, black magpie 67g. Det är inte klokt så söt han är! Helt galet tecknad han är prickig och fläckig över hela kroppen det är ingen ordning på någonting. Jag säger det igen, fullkomligt toksöt men långt ifrån hur en magpie ska se ut.


Så minstingen Victor, black magpie 56g. Vi har redan haft en unge som hette Krum därför blir han utan sitt efternamn. Han är hjärtslitande liten men ser ganska stark ut om han snuttar som han ska borde det gå vägen men han har inga reserver i den yttpyttelilla kroppen. Victor är ett namn som passar eftersom han behöver ett segernamn om han ska klara sig, pluttisen. Han är svart bara några få vita stån skymtar här och var.


Ja och kameran den måste laddas, återkommer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards