Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Johoodaa!

Av gisela jansson - 14 augusti 2011 18:45

Merope är visst dräktig! Här har jag gått omkring och spridit lögner om henne.


Jag är lite inne på att bli pet-domare. Idag fick jag en barnslig lust att träna så jag skrev ihop bedömningslappar på alla mina djur. Jättetråkigt att skriva 27 lappar för hand... men desto roligare att försöka bedöma dem. När Merope satt där framför mig på plattan tyckte jag att hennes mage nog var lite rund och hård trots allt. Jag la händerna runt den ett tag och plötsligt kände jag små fosterrörelser! Yes! Hon är inte så tjock så det är väl inte så många där inne skulle jag tro. En eller två tippar jag på. Inget parningsdatum har jag heller men troligen kommer denna kull senare än de andra två.


Låtsas bedömningen då? Jodå det gick nog rätt bra faktiskt. Poängen jag fick ihop såg rätt normala ut och de som jag anser vara bäst gick det bäst för också så jag hade nog lite koll. Problemet med att bedöma sina egna djur är bara att man vill ge fullt på temperament på dem alla ;-).


Elie mår inget vidare idag. Hon andas rossligt igen och nu är hon trött också. Äter gör hon men det är ingen vidare fart på henne. Hon har fått Bactim. Jag är orolig.

 
 
Karin F

Karin F

15 augusti 2011 12:44

Fast du fick diska Merope då? ;-)

http://www.myosotis.se

gisela jansson

15 augusti 2011 23:32

Nej jag diskade henne inte och inte Pansy eller Lily heller som är i samma tillstånd. Det blev en kommentar på raden övrigt bara ;). Men jag fnissade åt tanken på hur det skulle vara om en dräktighet upptäcktes på detta sätt på en riktig utställning...

Massor med kramar på dig!

 
Denise

Denise

15 augusti 2011 14:22

Åh vad rolig du är Gisela, med bedömningarna, sött! :D Klart du ska bli petdomare!! :D

Grattis till konstaterad dräktighet :) Och jag håller tummarna för Elie!

Magie var riktigt dålig igår, vaknade på morgonen av hennes pip :( Pep och gnydde tätt och verkade ha svårt att kissa... Men idag har jag inte hört ett knyst, och jag tycker också att det är mer fart på henne, som den Maggan jag är van vid :) Så det verkar gå åt rätt håll! :D Hoppas! Tusen tack ska du ha igen! <3 Håller dig uppdaterad! Kram!

http://novastardust.bloggagratis.se

gisela jansson

15 augusti 2011 23:25

Måste ju öva ju och se om det är något för mig ;).

Heja Maggan kissa lungt.

 
Hanna

Hanna

15 augusti 2011 17:07

Det är jättekul att döma! ^^ Fast när jag provdömt mina egna har dom fått bra mycket högre poäng än andra domare brukar ge, konstigt ;)

http://abicos.bloggagratis.se

gisela jansson

15 augusti 2011 23:28

Fast sen kom jag på att jag drog en massa på skitiga fettkörtlar och öron det var ju inte så konstigt för de var ju inte renskurade. Jag menar annars var det nog lite höga poäng...

 
Karin F

Karin F

16 augusti 2011 11:37

Var för ganska många år sedan sekreterare åt en rasdomare som fick upp en dräktig junior på bordet. Den lilla damens bror hade tydligen gått kvar lite för länge i buren... Pinsamt.

http://www.myosotis.se

gisela jansson

16 augusti 2011 11:55

Jaha så det hade hänt förut då ;-)

Ja... pinsamt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards