Alla inlägg den 4 januari 2011

Av gisela jansson - 4 januari 2011 19:54

Började med tandläkarn. Bara koll och äntligen hade den där eländiga grejen läkt så nu ska den lagas då. Dyrt och trist.


Sonens pappa har ju varit sjuk i många år han har klarat sig själv men varit mycket jobbig periodvis eftersom han kan ringa om samma sak tio gånger samma dag. Tröttsamt. Han har ju ändå varit pigg men under hösten har han blivit sämre tappat mer tal och han har blivit allt svagare i ena sidan. Nu är han väldigt skruttig. Igår när jag var där och hade handlat åt honom ramlade han och kom inte upp. Jag är väldigt stark men lyckades knappt få upp honom. Senare på kvällen hade han ramlat igen och H och jag fick gå dit och lyfte upp honom. Nu ligger han på sjukhus. Det är tveksamt om han kommer hem igen...


I dag har jag fångat ancistrusmalar. Fick bara tag på 12st trots min luriga teknik. Köpte nya pumpar då en gått sönder och en annan knappt blåser längre. Nu pustas det ordentligt i akvarierna.


Bebisarna mår väl bra och är pigga men jag tycker de stannat i vikt det går lite trögt. Jag tror att jag är nojig i onödan för de ser bra ut. Inga öronveck och inga pälsriktningsfel kan jag se. Däremot så har Zonko chokladpojken absolut vita baktassar möjligen har även Rose vita tår på en baktass men det är svårt att se när creamfärgen är så ljus. Nåja det är nästan lite bra att han har det för det har kännts lite slösigt att han skulle till ett kelhem när han är så fin. Värre med Rose då. De är fortfarande helt bedårande söta. Ja, de har flyttat tillbaka till stora buren nu och det går så bra så.


Alastor och Xenophilius kurrade som bara den i morse. Jag som tyckte att det var så lugnt och att de kunde få bo med mamma ett tag till. De är fyra veckor och en dag i dag så det är väl lagom att flytta nu.


Nej nu är det dax att ta itu med trimmandet igen...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards