Alla inlägg den 16 januari 2011

Av gisela jansson - 16 januari 2011 00:51

Idag (eller igår enligt datumet, nu är det natt) var jag i Stockholm. Först för att titta på min kära vän Js utställning på Konstnärshuset. Det är inte klokt så bra den är! Hon är duktig hon. Det var så mycket folk där och det kändes som jag kände de flesta det var en massa konstnärer från Uppsala där, en gammal lärare och en tjej som gick samtidigt med mig på Konstskolan Idun Lovén galet kul var det att träffa henne! Jag tror det är såhär när man tittar på konst i Stockholm varje gång jag gör det träffar jag konstfolk jag känner. Jag fick en känsla av att jag också ville vara med. Fy så oduktig jag kände mig... nej jag måste jobba mer med min konst och hänga med i konstvärlden... ja det måste jag.


Sen var vi och hälsade på min släkting L i hennes lägenhet. Jättettrevligt vi babbalade oss buckliga om livet, döden, kungafamiljen, barn, separationer, bokmärken, otrohet, klippdockor, marsvin, Hawaii, hundar, cancer, SVT som arbetsgivare, släkten och allt annat. Pratar man så mycket kommer man sent hem... men det var det värt. Vi borde träffas oftare.


Marsvinsbebisarna växer och växer de är så fina och lekfulla just nu så det känns tråkigt att ha varit borta från dem en hel dag. Hur många roliga skutt har jag inte missat nu då?


Jag visste väl att det skulle vara smart att flytta Pansy! Hon passar mycket bättre i sin nya grupp. Oj vad hon har levt upp och nu visar hon verkligen så mycket mer av sin personlighet. Vad mycket trevligare hon känns nu när hon trivs bättre med burkompisarna. I förra buren var hon den yngsta som de flesta andra gav små tjyvnyp Pansy smög fram för att märkas så lite som möjligt. Nu har hon blivit polare med Ogg och Ynk som hon leker och skuttar med hela dagarna när hon och Ogg inte går på upptäcksfärd i hela lägenheten.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards