Alla inlägg under november 2011

Av gisela jansson - 21 november 2011 08:48

Ja det är jag förvånad. Zabini har inte fått sina ungar än nämligen. Åh vad det är jobbigt att vänta på bebisar! Hon verkar må bra och ungarna sprattlar så det är bara oron för själva förlossningen som är lite påfrestande och den enorma nyfikenheten på de som gömmer sig där inne. Hallå vilka är ni?


Det var inte lätt att lämna henne igår när vi åkte för att fira farmor och jag satt som på nålar hela tiden. Hem från bussstationen cyklade vi som tokar. Jag på nästan tomt däck för jag tyckte inte att jag hade tid att pumpa... Jaha så kliver man svettig och frustande in i lägenheten och inga ungar. Nej jag är förvånad. I fredagskväll hade hon en massa förvärkar och låg och knep med ögonen, hennes kropp ser helt redo ut och hon ligger omkring. Jag tror de som sett några martsvinskullar födas vet vad jag menar med ligger omkring ett speciellt beende innan födsel. De är uppe och äter lite så lägger de sig platt, upp igen äter och lägger sig platt på samma eller något annat ställe, alltså korta matintag varvade med total platt skön vila... mest vila. Kläm ut dem nu Zabini... bara kläm ut dem!


Farmors party var trevligt. Hon var inte ens äldst det fanns en krum men pigg 93 åring där en syster till min farfar. Det är rätt galna skämtsamma personer i den här delen av min släkt så det var rätt knasigt, sjungigt och skrattigt. Trevligt och gott. Gulliga farmor.

Av gisela jansson - 19 november 2011 10:42

Igår kom Mac och X-box tillbaka hit för omplacering. De är så söta och har vuxit massor tyvärr tjafsade de så mycket med varandra att matten ledsnade på deras ständiga gräl. Nu sitter X-box på golvet med James de är redan polare och ska flytta ihop så snart det blir en ledig bur här ca 12,30 idag skulle jag tro. Mac sitter själv tills på tisdag då Uffe blir hans nya uppfostrare.


I dag flyttar Troll och Radeon och lilla Sapphire. På tisdag flyttar Commondore och Asus och på fredag flyttar antagligen Enter. Apple och Jordan har inte hittat transprt än men de flyttar väl snart annars bor de fint i sina flockar så länge.


Zabini är helt öppen, magen har fallit ner och hon slöar sådär platt som de gör när det är tokdags att föda ungar. Hon mår bra och har god men något kräsen aptit ungarna sparkar som tokar där inne och knaprar med tänderna. Jag blir förvånad om de inte är här innom ett dygn. Förväntansfull! Safari däremot är nog inte dräktig alls. Hur jag klämt på henne och hoppats... äh.


Jag lägger pannan i djupa veck och klurar vilt på vilka som ska få den äran att åka till Västerås på utställning. Det är ett litet lyxläge då jag har så¨många fina djur just nu. Jag skulle ju spara pengar och inte anmäla så många på utställningarna ju.... men det är så många som är på topp just nu... ummm! Äh laguppställningen är för tillfället Pansy i pet och ras, Terbyte i pet och ras, Safari (som inte är dräktig) i pet, Alastor i pet, Space i ras och Caps Lock i ras. Jag skulle vilja ställa Skype också i ras men han har lite rispor i rumpan som han fått av sin burkompis Nougat så han är inte på topp men nästan. Jag är också väldigt sugen att ställa Caps och Space i pet men jag har allvarligt inte råd med det. Jag ska kolla om mina honor hamnar i samma klass i pet då ska jag inte ställa två som står mot varandra, onödigt men de är alla tre super fina just nu även Pansy som fick en kull på fem ungar för inte så länge sedan... hon är fin hon min Pansan.


Min pyspunka bak har nu arbetat sig upp till riktig punka. Men är det möjligt! Hur många punkor har det lagats i höst? Fem tror jag, onekligen ett rekord. Blä!


Mina äckliga jobbiga pappers-bank-blanketts-evighets-ångest-affärer skulle få sitt sista fix igår och jag skulle kunna börja leva ett drägligt liv igen. Ja den ena grejen är nu klar men se det fattades fortfarande en uppgift för att kunna bli kvitt den andra. Nu vill jag bara göra en struts (stoppa huvet i sanden och blunda) men det går antagligen inte så det ska letas upp ett OCR nummer var hittar man sånna? I skogen? Under skohyllan? Nej allvarligt hur ska jag ska kunna få tag på det? Blir galen på detta faktiskt. Ett litet tips. Om man har barn som inte är myndiga ska man för allt i världen se till att den andra föräldern som man har delad vårdnad med inte går och dör. Pappersarbetet som följer är nämligen fullkomligt outhärdligt.


I morgon fyller min älsklingsfarmor 90 år! Hon är gammal hon och helt underbar. Så morgon blir det fest!


Nu väntar jag på Zabinis bebisar. Varje mysko ljud från burskåpet får mig att flyga upp och kolla läget. I natt kollade jag henne två gånger. Bebissjuk!

Av gisela jansson - 18 november 2011 13:13

Hoppas nu jag lyckades lägga upp en ny omröstning...


Den gamla redovisas härmed. 64,9% är lika snåla som jag de skakar runt med vatten i schampoflaskan för att få ut absolut allt som bjuds. 35,1% slänger flaskan direkt då inget kommer ut när de trycker, knasigt tycker jag ;-). Av någon anledning tyckte jag att det var himla intressant.

Av gisela jansson - 17 november 2011 18:57

I går köpte jag den sista Harry Potterfilmen på DVD och popcorn. Filmkväll i sonens rum. Lite vemodigt kanske sista filmen sista släppet som görs på Harry Potter. Det slog mig också att mitt lilla barn blivit stor vi har läst böckerna högt och tillsammans längtat efter filmerna till och med döpt våra djur efter Harry Potter figurer och annat från böckerna. Det var vår grej min lilla pojkes och min grej. Nu är han stor tonåring och just nu är jag inte så viktig för honom som jag varit... fast det är ju såhär det ska vara.

Av gisela jansson - 15 november 2011 07:47

Jag har två nätter i rad drömt väldigt detaljerade drömmar som jag minns väldigt tydligt när jag vaknat. Lite kul för det var rätt länge sedan jag mindes drömmar så tydligt, jag gillar det. Men är det inte helskumt att jag drömt om personer i kungafamiljen båda gångerna? Jag är ju ingen royalist precis och brukar inte ägna den någon tankemöda i vaket tillstånd. I går natt drömde jag att Kronprinsessan Vitoria dog. Hon gjorde det plötsligt och på ett sjukhus vad som hände vet jag inte. Drömmen handlade mest om landssorgen och chocken, förvåningen och förvirringen i efteråt om nyhetsflödet som följde. Daniel och Carl-Philp var helt förstörda och papparazzi jagade dem och deras förtvivlan kavlades okännsligt upp i media. Carl-Philp ville inte bli kung men nu måste han det. Drömmen var så verklig och saknade alla konstiga ologiska hopp och detaljer som drömmar brukar vara fulla av att jag var helt övertygad om att det var sant när jag vaknade. 


I natt drömde jag en mer normal dröm som var mer ologisk och med en väldigt ologisk grupp människor på en konstig plats, så som drömmar brukar vara. Jag hade blivit bjuden på middag av en märklig liten människa som liknade en som jobbar på Granngården men det var inte han. Jag kände honom inte men fick för mig att han var farlig så jag tog med mig några kompisar. Tre stora starka män tog jag med mig en ungdomskompis till mig som jag inte träffat på tio år, en städare på min stormarknad och prins Carl-philip. Vilket gäng va? Jag antar att de inte känner varandra ;-). Ja sen var allt sådär rörigt som det brukar vara i drömmar med fokus på platsen man befinner sig på och ett mycket ingående studie av ett fultslitet gammalt linoliumgolv och människor som  dyker upp och byts ut. Det hela slutade med att vi han Granngårdenmannen, hans fru som var blond och hade ett väldigt långt och på något sett snett ansikte (har aldrig sett henne på riktigt), min son H och Carl-Philp (de andra hade försvunnit) satt och tittade på diabilder från min tågluff som jag gjorde när jag var 19år. På riktigt finns inga diabilder från den men de hade varit kul att se...

Av gisela jansson - 14 november 2011 14:31

Nvidia har flyttat. Lycka till lilltjejen! Hon får en rexkompis och en engagerad människofamilj. Det blir nog bra!


Något som inte blev bra däremot är X-box och Macintosch de bara bråkar i sitt nya hem! Helknasigt jag har aldrig hört om så unga hanar som slåss! Vi får se hur det blir nu om en eller båda kommer tillbaka hit. Matte är rätt less på deras tjafs. Jag förstår henne så snopet när marsvinen skulle vara en så bra kul grej så blir det bara strul. Stackars deras matte och dumma marsvinspojkar!


Jag vill bara vara i min atelje nu. Det är så kul med mina projekt! Men det går så sakta framåt!


Längtar till Afrikaresan jättemycket!


Det var feltryck i min almanacka veckonummren i november december är fel. Hjälp vad det snurrat till massor för mig! Helt yrt har det varit innan jag fattade vad som var fel! Nu måste jag reda upp allt knas i min planering. Oj oj.


Nu anar inte hur mycket konstiga och enligt mig obegripligt onödiga papper som ska fyllas i när man blivit ensam vårdnadshavare om ett barn. I ett halvår nu har det formligen regnat läskiga myndighetsblanketter över mig. Jag kräks! Har verkligen fobi mot sånt. Läskigare än allt annat är det...


En kul grej... ja inte att vi just nu har tolv burar i bruk det är inte kul, det är för många men att de är så olika är kul. Jag kan visa upp alla typer av tänkbara burar här. En klassiskt gallerbur, en trendig bokhyllebur, ett praktiskt komplimentbacksskåp, ett stort redigt Gormhylleburskåp och ett burskåp till.

Av gisela jansson - 11 november 2011 10:35

Så snyggt datum det är idag! Man skulle ha gift sig eller fötts eller något idag... men istället blir det en helt vanlig fredag med kvällspass på Stormarknaden...

Av gisela jansson - 10 november 2011 21:52

Nu går flyttlassen från Marmorvägen tätt som ett tåg ser det ut... Idag flyttade Lisa. Lycka till och hälsa nya burkompisen Smulan (Chokladfabrikrns Nagini). Hon flyttade dit för nästan två år sedan då hon var en liten plutt för att flytta ihop med en marsvinsdam som blivit ensam och nu behövde Smulan en ny kompis. De är lite lika Smulan och Lisa och de kommer säkert att bli kompisar. Jätteduktiga småmattar har de och en ansvarsfull stormatte. En familj det känns tryggt att sälja marsvin till.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards